Rasizm w reklamie piwa? "Czasem jaśniejsze jest lepsze"

Amerykański raper Chance the Rapper oskarżył reklamę nisko kalorycznego piwa Heineken emitowaną m.in. w USA jako "okropnie rasistowską".

Aktualizacja: 26.03.2018 19:46 Publikacja: 26.03.2018 19:33

Rasizm w reklamie piwa? "Czasem jaśniejsze jest lepsze"

Foto: materiały prasowe

Chodzi o reklamę, w której barman widząc spragnioną dziewczynę o jasnej karnacji popycha w jej kierunku butelkę piwa Heineken light, które po drodze mija kilka czarnoskórych osób zanim trafi w ręce dziewczyny. Slogan reklamowy brzmi: "czasem jaśniejsze/lekkie (ang. lighter) jest lepsze".

 

Zdaniem artysty niektóre firmy "celowo wypuszczają rasistowskie reklamy, żeby móc liczyć na więcej wyświetleń". Reklama Heinekena jest, jego zdaniem, "straszliwie rasistowska".

Reklamę wyemitowano m.in. w USA, Nowej Zelandii i Australii.

Rzecznik Heineken USA odpowiadając na zarzut stwierdził, że choć w opinii firmy reklama odnosi się wyłącznie do piwa, to jednak przedstawiciele firmy biorą sobie do serca sygnał o jej dwuznaczności i wezmą go pod uwagę przy planowaniu kolejnych kampanii.

Chodzi o reklamę, w której barman widząc spragnioną dziewczynę o jasnej karnacji popycha w jej kierunku butelkę piwa Heineken light, które po drodze mija kilka czarnoskórych osób zanim trafi w ręce dziewczyny. Slogan reklamowy brzmi: "czasem jaśniejsze/lekkie (ang. lighter) jest lepsze".

Zdaniem artysty niektóre firmy "celowo wypuszczają rasistowskie reklamy, żeby móc liczyć na więcej wyświetleń". Reklama Heinekena jest, jego zdaniem, "straszliwie rasistowska".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
Hamas uwiódł studentów w USA
Społeczeństwo
Arizona: Spór o zakaz aborcji z czasów wojny secesyjnej. Jest decyzja Senatu
Społeczeństwo
1 maja we Francji spokojniejszy niż rok temu. W Paryżu raniono 12 policjantów
Społeczeństwo
Zwolennicy Izraela zaatakowali zwolenników Palestyny. Setki osób zatrzymanych
Społeczeństwo
Iran: Ujawniono szczegóły dotyczące śmierci 16-letniej Niki Shakarami. „Użyto pałek”
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił