Reklama

Rasizm w reklamie piwa? "Czasem jaśniejsze jest lepsze"

Amerykański raper Chance the Rapper oskarżył reklamę nisko kalorycznego piwa Heineken emitowaną m.in. w USA jako "okropnie rasistowską".

Aktualizacja: 26.03.2018 19:46 Publikacja: 26.03.2018 19:33

Rasizm w reklamie piwa? "Czasem jaśniejsze jest lepsze"

Foto: materiały prasowe

arb

Chodzi o reklamę, w której barman widząc spragnioną dziewczynę o jasnej karnacji popycha w jej kierunku butelkę piwa Heineken light, które po drodze mija kilka czarnoskórych osób zanim trafi w ręce dziewczyny. Slogan reklamowy brzmi: "czasem jaśniejsze/lekkie (ang. lighter) jest lepsze".

Zdaniem artysty niektóre firmy "celowo wypuszczają rasistowskie reklamy, żeby móc liczyć na więcej wyświetleń". Reklama Heinekena jest, jego zdaniem, "straszliwie rasistowska".

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Archeologia
Sztuka naskalna sprzed 8000 lat odkryta w Centralnej Anatolii
Społeczeństwo
Drony znów zakłócają działanie lotniska w Belgii
Społeczeństwo
Słowacja. Z populacji niedźwiedzi „usunięto” ponad 200 zwierząt
Społeczeństwo
Niedźwiedzie atakują. Władze Japonii reagują na prośby o pomoc, do akcji wkroczyli żołnierze
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Społeczeństwo
Jak nietoperze ratują ważną gałąź meksykańskiej gospodarki
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama