Reklama
Rozwiń

Rasizm w reklamie piwa? "Czasem jaśniejsze jest lepsze"

Amerykański raper Chance the Rapper oskarżył reklamę nisko kalorycznego piwa Heineken emitowaną m.in. w USA jako "okropnie rasistowską".

Aktualizacja: 26.03.2018 19:46 Publikacja: 26.03.2018 19:33

Rasizm w reklamie piwa? "Czasem jaśniejsze jest lepsze"

Foto: materiały prasowe

arb

Chodzi o reklamę, w której barman widząc spragnioną dziewczynę o jasnej karnacji popycha w jej kierunku butelkę piwa Heineken light, które po drodze mija kilka czarnoskórych osób zanim trafi w ręce dziewczyny. Slogan reklamowy brzmi: "czasem jaśniejsze/lekkie (ang. lighter) jest lepsze".

 

Zdaniem artysty niektóre firmy "celowo wypuszczają rasistowskie reklamy, żeby móc liczyć na więcej wyświetleń". Reklama Heinekena jest, jego zdaniem, "straszliwie rasistowska".

Reklamę wyemitowano m.in. w USA, Nowej Zelandii i Australii.

Rzecznik Heineken USA odpowiadając na zarzut stwierdził, że choć w opinii firmy reklama odnosi się wyłącznie do piwa, to jednak przedstawiciele firmy biorą sobie do serca sygnał o jej dwuznaczności i wezmą go pod uwagę przy planowaniu kolejnych kampanii.

Społeczeństwo
W którym kraju w Europie są najdłuższe wakacje? Odpowiedź może zaskoczyć
Społeczeństwo
Budapeszt. Tysiące uczestników węgierskiej parady równości
Społeczeństwo
72 godziny kryzysu. Unia apeluje, by minimum na taki czas zgromadzić zapasy
Społeczeństwo
Alarmujące dane z Wielkiej Brytanii o woreczkach nikotynowych. Najnowsze wyniki badań dotyczą dzieci
Społeczeństwo
Gwardia Narodowa na ulicach Los Angeles. Protesty przeciwko polityce Donalda Trumpa ws. migracji