Rasizm w reklamie piwa? "Czasem jaśniejsze jest lepsze"

Amerykański raper Chance the Rapper oskarżył reklamę nisko kalorycznego piwa Heineken emitowaną m.in. w USA jako "okropnie rasistowską".

Aktualizacja: 26.03.2018 19:46 Publikacja: 26.03.2018 19:33

Rasizm w reklamie piwa? "Czasem jaśniejsze jest lepsze"

Foto: materiały prasowe

arb

Chodzi o reklamę, w której barman widząc spragnioną dziewczynę o jasnej karnacji popycha w jej kierunku butelkę piwa Heineken light, które po drodze mija kilka czarnoskórych osób zanim trafi w ręce dziewczyny. Slogan reklamowy brzmi: "czasem jaśniejsze/lekkie (ang. lighter) jest lepsze".

Zdaniem artysty niektóre firmy "celowo wypuszczają rasistowskie reklamy, żeby móc liczyć na więcej wyświetleń". Reklama Heinekena jest, jego zdaniem, "straszliwie rasistowska".

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Społeczeństwo
65 lat to jeszcze nie senior? W Korei Płd. apele o pracę do 70. urodzin
Społeczeństwo
Moskwa: płatności tylko gotówką, bo Kreml chroni swą paradę
Społeczeństwo
„Większość ofiar to kobiety i dzieci”. Nowe doniesienia o ekshumacjach Polaków w Puźnikach na Ukrainie
Społeczeństwo
Wojna przebudziła Ukraińców. Żegnają się z językiem rosyjskim
Społeczeństwo
Nie żyje najstarsza osoba na świecie. Inah Canabarro Lucas miała 116 lat
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem