Reklama

Kobiety bardziej narażone na zakrzepy? EMA nie ma pewności

Europejska Agencja Leków nie jest w stanie potwierdzić na podstawie dostępnych danych, czy kobiety i młodzi ludzie są bardziej narażeni na wystąpienie rzadkich zakrzepów krwi z niską liczbą płytek po przyjęciu szczepionki przeciw COVID-19 firmy AstraZeneca.

Publikacja: 17.09.2021 14:18

Kobiety bardziej narażone na zakrzepy? EMA nie ma pewności

Foto: PAP/EPA

Europejska Agencja Leków (EMA) nie mogła zidentyfikować żadnego konkretnego czynnika ryzyka, który zwiększałby prawdopodobieństwo wystąpienia choroby, zespołu zakrzepicy z małopłytkowością (TTS) - poinformowano w piątek.

Komisja Europejska zwróciła się do EMA o opinię naukową po tym, jak na początku tego roku pojawiły się doniesienia o TTS związanym ze szczepionką firmy AstraZeneca, co doprowadziło do zawieszenia przez wiele państw UE stosowania preparatu.

Czytaj więcej

Minister z Trynidadu Tobago: Nie, po szczepionce nie było obrzęku jąder

EMA poinformowała, że powtarza, iż druga dawka dwuskładnikowej szczepionki, opracowanej wspólnie z Uniwersytetem Oksfordzkim, powinna być podawana między 4 a 12 tygodniem po pierwszej.

"Nie ma dowodów na to, że opóźnienie drugiej dawki ma jakikolwiek wpływ na ryzyko wystąpienia TTS" - przekazano

Reklama
Reklama

Przekazano również, że nie można obecnie podać żadnych ostatecznych zaleceń dotyczących stosowania innej szczepionki jako drugiej dawki w przypadku wcześniejszego przyjęcia szczepionki AstraZeneca.

Społeczeństwo
Zełenski złagodził zasady wyjazdu. 100 tysięcy Ukraińców opuściło kraj w dwa miesiące
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Społeczeństwo
Zamiast rosyjskiego hiszpański. Pożegnanie z „językiem okupanta" w litewskich szkołach
Społeczeństwo
USA: Spędził niesłusznie w więzieniu ponad 40 lat. Teraz chcą go deportować
Społeczeństwo
Hiszpania nie boi się imigrantów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Społeczeństwo
Niemcy: AfD rośnie w siłę. Przyczynia się do tego polityka zamkniętych oczu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama