Reklama
Rozwiń
Reklama

Czego kobiety szukają w sieci

Polki chętnie odwiedzają nie tylko kobiece serwisy, ale również witryny finansowe

Publikacja: 21.02.2010 21:12

Witrynę wizaz.pl odwiedza co miesiąc 1,2 mln użytkowniczek

Witrynę wizaz.pl odwiedza co miesiąc 1,2 mln użytkowniczek

Foto: Rzeczpospolita

Portal [link=http://Kafeteria.pl]Kafeteria.pl[/link], który zajmuje się głównie urodą i zdrowiem, w ciągu miesiąca notuje grubo ponad 23 mln odsłon (otwarć strony). Inny – Szafa.pl – ma prawie 620 tys. użytkowników i ponad 20 mln odsłon. Po co paniom babskie portale?

– Przydają się np., gdy brakuje pomysłu, w co się ubrać czy jakie dobrać dodatki – tłumaczy Kasia, studentka z Warszawy.

A na kobiecych stronach dominują informacje o nowych kolekcjach, kosmetykach czy modnych kolorach. Na [link=http://Cogdziezaile.pl]Cogdziezaile.pl[/link] przeczytamy np., że w nadchodzącym sezonie trendy będą panie w balerinkach w kolorze fuksji. A te, które martwią się pluchą, mogą obejrzeć kolekcję kaloszy.

W pozbyciu się nadmiaru garderoby pomaga [link=http://Szafa.pl]Szafa.pl[/link]. – Ubrania, buty i dodatki można wymienić lub sprzedać – mówi Andrzej Domagała, współtwórca serwisu, na którym co miesiąc dochodzi do 30 tys. transakcji.

Na [link=http://Kobieta.pl]Kobieta.pl[/link] poza modą i urodą można poczytać o partnerstwie i wychowaniu dzieci. Kobiety mają też swoją społeczność. – Tworzą profil, poznają ludzi o podobnych zainteresowaniach, piszą bloga, prowadzą prywatny kalendarz online – wymienia Małgorzata Mikiciuk, naczelna Kobiety.pl.

Reklama
Reklama

Na [link=http://PuellaNova.pl]PuellaNova.pl[/link] użytkowniczki mogą skorzystać z kalkulatorów, które policzą nie tylko kalorie, ale i koszty palenia papierosów czy ilość alkoholu w organizmie. Obcasy.pl proponują dział "My i Technika", w którym można się dowiedzieć o nowinkach technicznych, np. słuchawkach ozdobionych kamieniami Svarowskiego.

Jednak zdaniem Joanny Piotrowskiej, feministki i założycielki portalu [link=http://Feminoteka.pl]Feminoteka.pl[/link], witryny określane jako kobiece są zbyt monotonne. – W dużej mierze są robione pod reklamodawców, a tych z branży moda i uroda jest sporo – mówi. Ale to się zmieni. – Na Zachodzie dostrzeżono większe spektrum zainteresowania kobiet. Także to, że chcą jeździć dobrymi samochodami, a nie najmniejszymi, które łatwo zaparkować. Są coraz bogatsze, więc chcą wiedzieć np., gdzie dobrze zainwestować.

– Jesteśmy portalem lifestylowym – wyjaśnia Mikiciuk. – Jeśli któraś z kobiet interesuje się szczególnie kulturą, interesujących ją informacji i będzie szukać na stronach temu poświęconych.

A badania pokazują, że kobiety chętnie korzystają z portali, które uchodzą za bardziej interesujące mężczyzn. Wśród użytkowników stron grupy [link=http://Money.pl]Money.pl[/link], dotyczących głównie finansów czy prawa, nieznacznie przeważają kobiety. – Coraz więcej pań się szkoli i działa w biznesie. Szukają wiedzy na specjalistycznych stronach – wyjaśnia Izabela Kielczyk, psycholog biznesu.

[ramka][srodtytul]Opinie[/srodtytul]

[i]Maja Włoszczowska, wicemistrzyni olimpijska w kolarstwie górskim[/i]

Reklama
Reklama

Przeglądam dużo sportowych serwisów. Klikam oczywiście na wiele stron poświęconych kolarstwu. Jednymi z moich ulubionych są Cyclingnews.com, Bikeworld.pl czy Pro-Cycling.org. Czasami zerkam też na strony innych kolarzy. Często umieszczają informacje o tym, gdzie i jak trenują, więc z takich witryn można się sporo dowiedzieć o ich przygotowaniach. Internetowe strony służą mi też do nauki języków obcych, kontaktu z fanami czy rodziną i przyjaciółmi, gdy np. jestem gdzieś na zawodach. Czasem przeglądam też strony podróżnicze, gdy np. planuję jakieś wakacje. Kobiece portale? Takie pisma wolę chyba czytać w wersji papierowej. [i]—anie[/i]

[i]Janina Ochojska, działaczka humanitarna, założycielka Polskiej Akcji Humanitarnej[/i]

Dzień zaczynam oczywiście od kliknięcia w brzuszek pajacyka na stronie Pajacyk.pl. Codziennie zaglądam na witryny, z których mogę się dowiedzieć, co się dzieje na świecie, czy zdarzyły się jakieś katastrofy humanitarne, gdzie potrzebne jest wsparcie organizacji i czy już w danym miejscu pracują jakieś ekipy. Sprawdzam też sytuację w krajach, do których z pomocą dociera PAH. Są dwie ważne dla organizacji humanitarnych strony: ta agencji Reuters Alertnet.org i witryna agend ONZ Relief.web. Internet bardzo pomaga mi w pracy.Prywatnie lubię zamawiać książki przez Internet i czytam o bieżących wydarzeniach na portalach polskich mediów. [i]—anie[/i]

[i]Anita Werner, dziennikarka TVN i TVN 24[/i]

Korzystam w zasadzie wyłącznie z serwisów informacyjnych. Przeglądam witryny polskich tytułów prasowych, portale informacyjne i oczywiście stronę mojej stacji. Ze stron zagranicznych odwiedzam ABC, ABC News, CNN czy BBC. Lubię oglądać fragmenty amerykańskich talk show takich dziennikarzy jak Larry King czy Davida Lattermana – nie tylko tych z udziałem polityków. Czytam też wywiady, lubię wiedzieć, co myślą mądrzy ludzie. W internecie przeglądam też informacje o podróżach, motoryzacji, gospodarce.Do zagranicznych stron sięgam nie dlatego, że uważam je za lepsze od krajowych. Chcę mieć świeże spojrzenie na świat i nie zamykać się w polskim ogródku. [i]—anie[/i][/ramka]

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
„Obietnice bez pokrycia”. Szefowie związków wystawili rządowi brutalną ocenę za 2025 rok
Społeczeństwo
Historyczny debiut „dziewiętnastki”. Tramwaje Warszawskie wracają na Rakowiecką
Społeczeństwo
Co czeka zagraniczne oddziały Instytutu Pileckiego
Społeczeństwo
Polacy nie mówią „nie” związkom homoseksualnym
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama