Na łamach czwartkowej „Rz” ukazała się nietypowa reklama. Ma formę wywiadu z prof. Jadwigą Staniszkis, w którym opowiada ona o swoich podróżach koleją, o tym, jakie dworce w Polsce się jej podobają. „Dworzec Centralny to dla mnie bardzo przyjazna przestrzeń” – zdradza.

– To jest materiał typowo reklamowy i promocyjny. Redakcja nie ma z nim nic wspólnego – podkreśla redaktor naczelny „Rzeczpospolitej” Paweł Lisicki. – Materiał w całości przygotował klient, czyli PKP SA. Został wykupiony w formie całostronicowej reklamy – wyjaśnia biuro reklamy „Rz”.

Skąd pomysł na taką reklamę? – Od dłuższego czasu prowadzimy kampanię Wybieramkolej.pl, w ramach której znani ludzie zachęcają do podróżowania koleją – mówi Lucyna Roszyk, dyrektor biura zarządu PKP SA. – Poprosiliśmy kilka takich osób o podzielenie się swoimi uwagami na temat kolei i te wywiady będziemy publikować w formie reklam.

Roszyk zapewnia, że prof. Staniszkis była poinformowana, że będzie to materiał reklamowy, i za udział w kampanii nie wzięła ani złotówki. Socjolog nie odbierała wczoraj telefonu.