Reklama

Idole młodego pokolenia. Skąd się wziął fenomen influencerów?

Na kontraktach reklamowych zarabiają więcej niż wzięci celebryci. Mają miliony subskrybentów w mediach społecznościowych, a o podobnej karierze marzy niemal połowa polskich nastolatków. O tym, jak rozumieć internetowy świat młodzieży i dlaczego warto za nim nadążać w rozmowie z Michałem Płocińskim mówi dr Justyna Pokojska, socjolożka, specjalistka od socjologii cyfrowej, Digital Economy Lab UW.

Aktualizacja: 06.05.2021 12:31 Publikacja: 06.05.2021 12:25

Idole młodego pokolenia. Skąd się wziął fenomen influencerów?

Foto: Adobe Stock

Świat współczesnej młodzieży zmienia się szybciej niż obecnych trzydziesto-, czterdziestolatków, mody nie mijały w ciągu miesięcy, a swobodnie ewoluowały. – Mimo że pewne mody i poszukiwanie wspólnego języka są uniwersalne, to jakość i sposób, w jaki one są teraz realizowane dzięki nowym technologiom, jest nie do pojęcia dla osób, które były wychowane przed pokoleniem „digital natives” – tłumaczy dr Pokojska. Nowi influencerzy i popularne w mediach społecznościowych kanały są w stanie bardzo szybko zdobyć popularność i głębokie zaangażowanie fanów, ale nie trwa ono długo. – To tempo zmian, jak szybko się wrasta i wyrasta w kolejny kanał na YouTube, jest tak wielkie, że nie jesteśmy tego w stanie ogarnąć – mówi gościni podcastu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
Prywatne bankructwo menadżera państwowej spółki
Społeczeństwo
Najpierw upały, a później przymrozki. Najnowsza prognoza IMGW na przełom lata i jesieni
Społeczeństwo
Znana lekarka przeprowadza sterylizacje kobiet. Czy jest to nielegalne?
Społeczeństwo
W czwartek Warszawa zadecyduje w sprawie nocnej prohibicji. Jak zagłosują radni?
Reklama
Reklama