Reklama
Rozwiń

Idole młodego pokolenia. Skąd się wziął fenomen influencerów?

Na kontraktach reklamowych zarabiają więcej niż wzięci celebryci. Mają miliony subskrybentów w mediach społecznościowych, a o podobnej karierze marzy niemal połowa polskich nastolatków. O tym, jak rozumieć internetowy świat młodzieży i dlaczego warto za nim nadążać w rozmowie z Michałem Płocińskim mówi dr Justyna Pokojska, socjolożka, specjalistka od socjologii cyfrowej, Digital Economy Lab UW.

Aktualizacja: 06.05.2021 12:31 Publikacja: 06.05.2021 12:25

Idole młodego pokolenia. Skąd się wziął fenomen influencerów?

Foto: Adobe Stock

Świat współczesnej młodzieży zmienia się szybciej niż obecnych trzydziesto-, czterdziestolatków, mody nie mijały w ciągu miesięcy, a swobodnie ewoluowały. – Mimo że pewne mody i poszukiwanie wspólnego języka są uniwersalne, to jakość i sposób, w jaki one są teraz realizowane dzięki nowym technologiom, jest nie do pojęcia dla osób, które były wychowane przed pokoleniem „digital natives” – tłumaczy dr Pokojska. Nowi influencerzy i popularne w mediach społecznościowych kanały są w stanie bardzo szybko zdobyć popularność i głębokie zaangażowanie fanów, ale nie trwa ono długo. – To tempo zmian, jak szybko się wrasta i wyrasta w kolejny kanał na YouTube, jest tak wielkie, że nie jesteśmy tego w stanie ogarnąć – mówi gościni podcastu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Społeczeństwo
Reportaż ze Słubic: Granice cierpliwości
pogoda
Fala upałów wkroczyła do Polski. Wiadomo, kiedy zrobi się chłodniej
Społeczeństwo
Powszechna służba dla państwa. Czy będą obowiązkowe szkolenia dla młodych
Społeczeństwo
Najnowsze dane o Warszawie. Wynagrodzenia, popularność dzielnic, liczba mieszkańców
Społeczeństwo
Tajemnicza śmierć dyrektora z NCBR. Kontrolował miliardowe projekty