Reklama

Idole młodego pokolenia. Skąd się wziął fenomen influencerów?

Na kontraktach reklamowych zarabiają więcej niż wzięci celebryci. Mają miliony subskrybentów w mediach społecznościowych, a o podobnej karierze marzy niemal połowa polskich nastolatków. O tym, jak rozumieć internetowy świat młodzieży i dlaczego warto za nim nadążać w rozmowie z Michałem Płocińskim mówi dr Justyna Pokojska, socjolożka, specjalistka od socjologii cyfrowej, Digital Economy Lab UW.

Aktualizacja: 06.05.2021 12:31 Publikacja: 06.05.2021 12:25

Idole młodego pokolenia. Skąd się wziął fenomen influencerów?

Foto: Adobe Stock

Świat współczesnej młodzieży zmienia się szybciej niż obecnych trzydziesto-, czterdziestolatków, mody nie mijały w ciągu miesięcy, a swobodnie ewoluowały. – Mimo że pewne mody i poszukiwanie wspólnego języka są uniwersalne, to jakość i sposób, w jaki one są teraz realizowane dzięki nowym technologiom, jest nie do pojęcia dla osób, które były wychowane przed pokoleniem „digital natives” – tłumaczy dr Pokojska. Nowi influencerzy i popularne w mediach społecznościowych kanały są w stanie bardzo szybko zdobyć popularność i głębokie zaangażowanie fanów, ale nie trwa ono długo. – To tempo zmian, jak szybko się wrasta i wyrasta w kolejny kanał na YouTube, jest tak wielkie, że nie jesteśmy tego w stanie ogarnąć – mówi gościni podcastu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
Linia metra bez maszynistów? „Poddajemy to analizie”
Społeczeństwo
Kolejny pożar w Ząbkach. Przy tej samej ulicy, gdzie w lipcu ogień strawił górne piętra bloku
Społeczeństwo
Jak warszawskie szpitale traktują dietę przyszłych mam?
Społeczeństwo
Klamka zapadła, w Warszawie rusza największa odbudowa historyczna w Europie
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama