Pierwszym krokiem do zwycięstwa w konkursie była rozgrywka eliminacyjna. Wzięło w niej udział 30 drużyn reprezentujących uczelnie z całego świata. Na tym etapie zespoły rywalizowały z firmami zarządzanymi przez komputer. Drużyna WSIiZ, o nazwie InnoTech zakwalifikowała się, zajmując piąte miejsce. W finale studenci nie pozostawili rywalom żadnych szans i zwyciężyli. W ostatecznej rozgrywce najlepsze zespoły rywalizowały ze sobą.
W finale Marketplace drużyna WSIiZ zdobyła 111 punktów i zdeklasowała inne zespoły. Zespół Texas A&M University, który zajął 2. miejsce uzyskał 15 punktów. – Dlatego sukces cieszy tym bardziej, że amerykańska uczelnia należy do pierwszej setki uniwersytetów rankingu szanghajskiego. Wśród pokonanych jest także ekipa reprezentująca jedną z najlepszych kanadyjskich uczelni - University of Guelph – mówi Urszula Pasieczna, rzecznik rzeszowskiej uczelni.
– Osiągnęliśmy wynik osiem razy lepszy od drugiej drużyny. To nieprawdopodobne uczucie wygrać z taką przewagą – cieszy się Kacper Gołoś, student AM (Aviation Management). A Khrystyna Daniv, również studentka AM, dodaje, że podejmowanie właściwych decyzji, w każdej rundzie rozgrywki, wymagało od nich sporo wysiłku.
Dawid Antas, także student AM i Marta Datsyuk, studentka Dziennikarstwa i komunikacji społecznej podkreślają przy tym, że udział w Marketplace daje ogromne doświadczenie i zaprocentuje w przyszłości.
- Tegoroczna wygrana w międzynarodowym konkursie Marketplace, nie jest pierwszym tego typu sukcesem studentów WSIiZ. Już w 2006 roku, zespół reprezentujący naszą uczelnią sięgnął po złoto, a jednym z członków tamtej drużyny był Wojciech Pitura. Ten sam, który teraz z Elżbietą Szczepaniak, poprowadził zespół do zwycięstwa w tym roku – podkreśla Urszula Pasieczna. – Marketplace jest rozgrywką, która gwarantuje zwycięzcom międzynarodowy certyfikat ceniony przez pracodawców – zapewnia Wojciech Pitura, opiekun zwycięskiej drużyny.