Resort pracy będzie zachęcał ojców do częstszego korzystania z urlopów ojcowskich. Po wakacjach planuje ruszyć ze specjalną kampanią informacyjną o tym, w jaki sposób nowo uchwalone przepisy pozwolą im łączyć obowiązki rodzinne z zawodowymi.
– Wprowadzone zmiany w zakresie polityki rodzinnej mają charakter rewolucyjny. Wiele osób nie potrafi z tych nowych przepisów korzystać. Chcemy im wytłumaczyć, w jaki sposób to robić – mówi „Rz" minister pracy Władysław Kosiniak-Kamysz. Przypomina, że kiedy zaraz po wydłużeniu została uruchomiona strona www.rodzicielski.gov.pl, w ciągu zaledwie kilku dni odnotowała ona setki wejść, a rodzice przesłali do ministerstwa kilkaset pytań.
Z ogłoszonego właśnie przetargu na organizację kampanii wynika, że w jej ramach zostaną zorganizowane dwie duże konferencje (na rozpoczęcie i zakończenie) promujące zmiany legislacyjne, przygotowanie i druk materiałów informujących o zmianach, które będą dostępne w miejscach często odwiedzanych przez rodziców oraz przygotowanie i publikację 25 artykułów prasowych. Powstanie także spot, który będzie emitowany w ogólnopolskich telewizjach.
Eksperci ostrzegają, że na kampaniach zyskują głównie ci, którzy je organizują
Istotną częścią planowanej kampanii są działania skierowane do ojców, które mają ich zachęcić do tego, aby częściej decydowali się korzystać z tego rozwiązania. Będzie to stworzenie specjalnej strony internetowej i fan page'a na Facebooku „Będę ojcem", na których znajdą się informacje wyłącznie dla panów. Pracodawcy, którzy utworzą specjalne ułatwienia dla ojców, będą mogli wziąć udział w zorganizowanym przez resort pracy konkursie. Zorganizowany zostanie także „Kongres ojców".