Reklama

Tak widzą muzeum polskiej wódki

Rozstrzygnięto konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycję Muzeum Polskiej Wódki. Wyróżnione prace mają być inspiracją do stworzenia właściwego projektu placówki.

Aktualizacja: 25.07.2014 16:04 Publikacja: 25.07.2014 15:56

Tak widzą muzeum polskiej wódki

Foto: materiały prasowe

Konkurs zorganizował warszawski oddział Stowarzyszenia Architektów Polskich na zlecenie Agros Holding, który jest inicjatorem powstania muzeum. Wpłynęło na niego 14 projektów.

Dziś jury wybrało laureatów. Pierwsze miejsce zajęła praca Archigraf Michała Brutkowskiego, drugie Nizo Design International Mirosława Nizio, a trzecie Marwan Basmaji i Kamili Bielińskiej - Basmaji. Wyróżnienie otrzymała pracownia Meteor Architects Anna Pszonak.

W zwycięskiej pracy Michała Brutkowskiego jury uwiodły przede wszystkim ciekawe rozwiązania, bardzo dobra analiza przestrzeni i trafne wykorzystanie historycznych walorów budynku. - Propozycje autorów nadały wnętrzu nowy wyraz, eksponując jednocześnie charakterystyczne ceglane ściany i żebrową konstrukcję stropu – zauważają organizatorzy konkursu. Dodają że w pracy Brutkowskiego doceniono konsekwencję w zamyśle całego projektu, ze szczególną uwagą umieszczenia w holu wejściowym instalacji ze szklanych butelek podwieszonych pod sufitem.

Z kolei pracę Mirosława Nizio wyróżniono za nowoczesne, multimedialne ujęcie tradycyjnych elementów wystawy i zaprojektowanie całej ekspozycji w taki sposób, by pobudzić zmysły odbiorcy, pozwolić mu doświadczyć i zrozumieć na czym polegają poszczególne etapy produkcji wódki, na jakich surowcach bazuje.

Praca Marwana Basmaji i Kamili Bielińskiej - Basmaji została doceniona za przemyślane i świadome wprowadzenie dużej różnorodności w zaproponowanych pomysłach na ekspozycję, dzięki czemu projekt jest innowacyjny. - Zastosowane rozwiązania nadały wystawie charakter twórczej zabawy, w czasie której odbiorcy odkrywają ciekawostki związane z produkcją i historią polskiej wódki – mówią organizatorzy konkursu.

Reklama
Reklama

- Spośród prac nadesłanych w konkursie wiele zasłużyło na uznanie. Zwyciężył projekt Archigraf Michał Brutkowski. Jednym z głównych kryteriów wyboru nagrodzonych prac było umiejętne oddanie idei przyświecającej od początku Muzeum Polskiej Wódki - połączenia tradycji i nowoczesności. Jestem przekonany, że koncepcja architektoniczna wyróżnionych prac jest w stanie spełnić oczekiwania stawiane przez pomysłodawców placówki - mówi architekt Marek Szeniawski, sekretarz konkursu. Dodaje, że będą one doskonałym punktem wyjścia do opracowania finalnego kształtu inwestycji.

Andrzej Szumowski, prezes stowarzyszenia Polska Wódka, patron przedsięwzięcia mówi, że polska wódka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie marek. Jedyny polski produkt globalny. -

Zależy nam więc, by Muzeum Polskiej Wódki stało się miejscem, gdzie w sposób nietuzinkowy pokazana zostanie historia i współczesność naszego narodowego trunku. Mamy nadzieję, że wyróżnione w konkursie prace wspomogą nas w osiągnięciu zamierzonego efektu. Ostateczne decyzje podjęte zostaną jednak po zakończeniu procesu negocjacji – dodaje Szumowski.

Wyróżnione prace mają posłużyć do stworzenia właściwego projektu wnętrza muzeum.Ma być gotowy jesienią. W drugiej połowie przyszłego roku ma ruszyć budowa muzeum. Placówka  w zabytkowym budynku Rektyfikacji, na terenie zrewitalizowanej Warszawskiej Wytwórni Wódek "Koneser" przy ulicy Ząbkowskiej na warszawskiej Pradze Północ ma być gotowa w 2017 roku.

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Społeczeństwo
Prezes OTOZ Animals: To błąd Jarosława Kaczyńskiego, jego wyborcy przecież też lubią psy
Społeczeństwo
Rząd wyprowadza Ukraińców z pensjonatów. Polska zmniejsza wsparcie dla uchodźców
Społeczeństwo
Czy zakazać obrzezania u chłopców? Przewiduje to petycja, którą zajmie się Sejm
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Społeczeństwo
Poznaliśmy Młodzieżowe Słowo Roku 2025
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama