Reklama

Postępowanie dyscyplinarne policjantów: czy nieodebranie przesyłki oznacza jej doręczenie

Orzeczenie dyscyplinarne zostało wysłane do funkcjonariusza pocztą. Drugie awizowanie przesyłki nastąpiło 18 października. Policjant nie odebrał go do 24 października i zostało ono odesłane do nadawcy. Czy można przyjąć, że pismo zostało prawidłowo doręczone?

Publikacja: 29.12.2015 02:00

Postępowanie dyscyplinarne policjantów: czy nieodebranie przesyłki oznacza jej doręczenie

Foto: www.sxc.hu

Nie.

Jak uznał bowiem WSA w Rzeszowie (II SA/Rz 122/13), do którego sprawa ta trafiła, przyjęcie przez organ, że kwestionowane przez odwołującego się orzeczenie zostało mu doręczone 24 października, a tym samym termin do wniesienia odwołania upłynął 31 października, nie jest prawidłowe. Przy takim ustaleniu nie uwzględniono bowiem podstawowej dla wszystkich procedur państwowych reguły wyrażonej w art. 123 k.p.k., zgodnie z którą do biegu terminu nie wlicza się dnia, od którego liczy się dany termin. Dlatego sąd przyznał rację funkcjonariuszowi, któremu odmówiono przyjęcia odwołania ze względu na przekroczenie terminu na jego wniesienie, uznając, że do biegu terminu nie należało wliczyć dnia powtórnego awizowania przesyłki, czyli 18 października. W rezultacie – zdaniem sądu – biorąc pod uwagę okoliczności faktyczne, doręczenie przesyłki mogłoby nastąpić 25 października.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Prawo karne
Wypadek na A1. Nagły zwrot w procesie Sebastiana M.
Prawo pracy
Prawnik ostrzega: nadchodzi rewolucja w traktowaniu samozatrudnionych
Zawody prawnicze
Rząd zdecydował: nowa grupa zawodowa otrzyma przywilej noszenia togi
Administracja rządowa
Ile zarabiają urzędnicy służby cywilnej? Znaczenie ma ministerstwo i stanowisko
Reklama
Reklama