Reklama
Rozwiń
Reklama

Zasady elektronicznego doręczania pism

Na każdym etapie postępowania strona może zwrócić się do organu o doręczanie jej pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej i podać swój adres elektroniczny. W razie doręczeń elektronicznych, nie doręcza się dodatkowo pism w formie papierowej.

Publikacja: 28.04.2018 00:01

Zasady elektronicznego doręczania pism

Foto: AdobeStock

- Strona zwróciła się do organu prowadzącego postępowanie, aby doręczał jej pisma w formie elektronicznej. Decyzja została jej jednak przesłana pocztą. Strona otrzymała decyzję i wniosła odwołanie. Czy może później skutecznie kwestionować doręczenie decyzji w postaci papierowej?

Nie. Zgodnie z art. 39 kodeksu postępowania administracyjnego (dalej k.p.a.) organ administracji doręcza pisma za pokwitowaniem przez operatora pocztowego, przez swoich pracowników lub przez inne upoważnione osoby lub organy. W art. 391 § 1 k.p.a. określono warunki doręczania pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Doręczenie w tej formie następuje, gdy strona (bądź inny uczestnik postępowania) spełni jeden z następujących warunków:

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Prawo karne
Gwałt i zabójstwo młodej Białorusinki w centrum stolicy. Dorian S. usłyszał wyrok
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Minister Żurek reaguje na decyzję SN. Sędzia Iwaniec odsunięty od orzekania
Nieruchomości
Co może zrobić KOWR, by odzyskać działkę pod CPK?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama