- wynagrodzenia ryczałtowego dla kierowcy oraz dodatku za powierzone mu dodatkowe czynności niewchodzące w zakres jego normalnych obowiązków.
Ponadto nie wymienia się już form wynagradzania dla zatrudnionych robotników (czasowa, czasowo-premiowa, akordowa).
Likwidacji dodatków nie może jednak odczuć pracownik, bo § 16 rozporządzenia gwarantuje utrzymanie dotychczasowego wynagrodzenia zatrudnionych 1 czerwca 2008 r. Tego dnia zaczynają obowiązywać regulacje w sprawie dodatku specjalnego. Szef będzie go mógł przyznać za okresowe zwiększenie obowiązków służbowych lub powierzenie dodatkowych zadań albo ze względu na charakter lub warunki wykonywania pracy przez pracownika.
Załącznik nr 1 rozporządzenia określa podwyższone stawki wynagrodzenia zasadniczego dla dwóch grup. W jednej mieszczą się pracownicy Centrum Unijnych Projektów Transportowych, gdzie wynagrodzenia wzrastają od 2,3 do 10 proc., a w drugiej – pozostali, gdzie minimalne kwoty wynagrodzenia rosną od 3,5 do 17 proc., a maksymalne o ok. 10 proc.
Minimalną kwotę wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania podciągnięto we wszystkich jednostkach do 1100 zł. W tabeli stanowisk zaszeregowań i kwalifikacji podzielono zatrudnionych na pracowników zarządzających w imieniu pracodawców zakładami pracy (tabela I), która ma zastosowanie do dyrektora, jego zastępcy i głównego księgowego wszystkich jednostek. Oprócz dotychczasowych tabel dla pracowników Centrum Unijnych Projektów Transportowych (tabela II) i Biura Obsługi Transportu Międzynarodowego (tabela III) dodano tabele uwzględniające stanowiska specyficzne występujące wcześniej w jednostkach obsługi inwestycyjnej (zarządach inwestycji) oraz w innych jednostkach działających w zakresie budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej (tabela IV). Ostatnia tabela dotyczy pozostałych pracowników.
Rozporządzenie weszło w życie 12 maja i dotyczy wynagrodzeń należnych od 1 stycznia br. Tylko przepisy o dodatku specjalnym zaczną obowiązywać 1 czerwca br.