Tak wynika z przygotowanego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej projektu nowelizacji rozporządzenia w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy.
Resort proponuje uproszczenie procedury zgłaszania ofert przez pracodawcę, który już wcześniej korzystał z usług danego urzędu. Taki pracodawca miałby bowiem się ograniczyć do podania niezbędnego minimum informacji w zgłoszeniu oferty pracy: tylko nazwę i NIP oraz dane, które się zmieniły. Są z tego zadowolone urzędy.
– Powtarzanie tych samych zobowiązań, jeśli nie zaszły zmiany merytoryczne czy prawne w ofercie, było nadinterpretacją, zbytnim biurokratyzowaniem działań. W myśl wchodzących szeroko w życie zasad stosowania oświadczeń i odpowiedzialności za złożone oświadczenia na pewno kierunek zmian jest dobry zarówno dla nas, jak i dla pracodawców – ocenia Ewa Cedro, kierownik Centrum Aktywizacji Zawodowej w Urzędzie Pracy m.st. Warszawy.
Projekt uchyla także regulację, która zobowiązuje pracodawców do pisemnego zgłaszania oferty do urzędu.
Zdaniem resortu ma to wyeliminować praktyki niektórych urzędów polegające na odmiennym traktowaniu ofert ustnych.