Reklama

VAT: skarbówka nie opodatkuje rekompensat - wyrok NSA

Spółkę komunalną, która wykonuje zlecone jej zadania własne samorządu w zarządzaniu obiektami sportowymi, należy traktować jako podmiot publiczny.

Publikacja: 23.07.2020 07:19

VAT: skarbówka nie opodatkuje rekompensat - wyrok NSA

Foto: AdobeStock

W środę Naczelny Sąd Administracyjny uwzględnił skargę kasacyjną spółki komunalnej, która spierała się z fiskusem o opodatkowanie VAT rekompensat wypłacanych jej na pokrycie ujemnego wyniku finansowego. W sporze chodziło o podatkowy status spółki na gruncie VAT.

We wniosku o interpretację spółka wyjaśniła, że została powołana uchwałą rady miejskiej oraz umową spółki – aktem założycielskim. Jej 100-proc. udziałowcem jest samorząd. A została utworzona w celu wykonywania jego zadań własnych w zarządzaniu gminnym zasobem komunalnym, tj. obiektami sportowymi, turystycznymi i rekreacyjnymi. Szczegółowe zasady jej działalności określała umowa, w której miasto zobowiązało się m.in. do wypłaty w okresach kwartalnych rekompensaty w wysokości niezbędnej do pokrycia kosztów poniesionych w trakcie wywiązywania się ze zobowiązań.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama