Nowe zasady zatrudniania sekretarza wprowadziły obowiązujące od 1 września 2013 r. przepisy nowelizacji ustawy o pracownikach samorządowych (DzU z 5 czerwca, poz. 645).
Zgodnie z nią stanowisko to musi być obsadzone. Tam, gdzie jest wolne, ustawodawca nakazał przeprowadzić nabór nie później niż w ciągu trzech miesięcy od daty wejścia nowelizacji w życie.
– Termin ten upływa 1 grudnia 2013 r. – przypomina prof. Paweł Chmielnicki z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Zaznacza jednocześnie, że przepis art. 6 ustawy nowelizującej budzi wątpliwości interpretacyjne. – Nie wiadomo, czy wystarczy w trzymiesięcznym terminie ogłosić konkurs czy też postępowanie musi zostać zamknięte – wyjaśnia prof. Chmielnicki.
W ocenie Stefana Płażka z Uniwersytetu Jagiellońskiego należy do sprawy podejść racjonalnie.
– Wystarczy, aby do 1 grudnia 2013 r. konkurs na to stanowisko został ogłoszony – zwraca uwagę.