Rada Miejska w Ogrodzieńcu zmieniła swój regulamin określający wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatku motywacyjnego i funkcyjnego.
W toku badania legalności tej uchwały wojewoda śląski stwierdził, że decyzja gminy jest bezprzedmiotowa, ponieważ zmieniana uchwała obowiązywała w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2009 roku, a więc na dzień dokonania zmiany ówczesna uchwała nie posiadała już mocy obowiązującej. Oznacza to, że uchwalona przez radę miejską „nowelizacja" dotyczy wprowadzenia zmian w akcie, który nie funkcjonuje w obrocie prawnym.
Istotą nowelizacji aktu prawnego jest dokonanie uchylenia niektórych jego przepisów, zastąpienie niektórych jego przepisów przepisami o innej treści lub brzmieniu lub dodanie do niego nowych przepisów. Warunki sine qua non wprowadzania zmian w akcie prawa miejscowego to: istnienie podstawy prawnej do podjęcia uchwały (delegacji ustawowej), kompetencja organu do wypowiadania się w danej kwestii (właściwość organu do podjęcia uchwały) oraz wreszcie obowiązywanie aktu, w którym wprowadza się zmiany. I tego ostatniego warunku uchwała nie spełnia.
Samoistne obowiązywanie uchwały nowelizującej jest oczywiście niedopuszczalne. Uchwała taka nie posiada bowiem samodzielnego bytu prawnego, a jest związana z uchwałą, którą zmienia.
Organ stwierdził, że naruszenie prawa dokonane przez radę miejską godzi w fundamentalne kanony techniki prawodawczej, a zatem konieczne jest uznanie, że w sposób istotny naruszony został art. 2 Konstytucji RP.