[b]Nie.[/b] Zmiana nazwy miejscowości, na której obszarze znajduje się uzdrowisko, odbywa się na ogólnych zasadach określonych w przepisach [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=170710]ustawy o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych[/link].
Zgodnie z art. 45 ust. 1 [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=179015]ustawy o lecznictwie uzdrowiskowym i obszarach ochrony uzdrowiskowej[/link] do nazwy miejscowości, w której granicach uzdrowisko się znajduje, może zostać dodany wyraz „zdrój” – jeżeli podstawą leczenia uzdrowiskowego są wody lecznicze, lub wyraz „cieplice” (uzdrowisko termalne) – jeżeli podstawą leczenia uzdrowiskowego są wody termalne.
Prawidłowo sporządzony wniosek w sprawie zmiany nazwy miejscowości powinien zawierać stosowną uchwalę rady wraz z uzasadnieniem. Dołączyć również należy wyniki przeprowadzonych konsultacji wraz z ich omówieniem oraz opinię starosty, jako właściwego w sprawach geodezji i gospodarki gruntami. Powinien on również zawierać mapę topograficzną z zaznaczonymi granicami miejscowości (jej części) lub obiektu będącego przedmiotem wniosku oraz informację o kosztach proponowanej zmiany.
Wniosek należy przekazać – za pośrednictwem wojewody – ministrowi właściwemu do spraw administracji do 31 marca roku poprzedzającego rok, w którym ma nastąpić zmiana nazwy.
W razie negatywnego rozpatrzenia wniosku minister właściwy do spraw administracji publicznej zawiadamia niezwłocznie, za pośrednictwem wojewody, właściwą radę o przyczynach jego nieuwzględnienia.