Wydarzeniem będzie także odsłonięcie przy Świątyni Sybilli (w parku poniżej Belwederu) kopii mitologicznego kamienia Omphalosa, jaki niegdyś znajdował się w świątyni Apollina w Delfach. Był to niezwykły kamień, poprzez który Pytia komunikowała się z Apollinem, pośrednicząc między światem boskim i ludzkim.
- Wystawa grafik do „Metamorfoz" Owidiusza jest trzecią odsłoną naszego cyklu „Stanisław August – mecenas i kolekcjoner" – mówi „Rz" Tadeusz Zielniewicz, dyrektor Łazienek. – Prezentujemy 81 rycin w Sali Balowej i w Galerii Obrazów. 35 z nich pochodzi z kolekcji królewskiej, a pozostałe ze zbioru Jana Kantego Szembeka, które zakupiono w latach 60., by uzupełnić straty wojenne..
Epicki poemat „Metamorfozy" to największe dzieło rzymskiego poety, które powstało na początku I w. n.e. Owidiusz mówi w nim o kosmogonii i przemianach świata. W 15 księgach opisuje jego powstanie i rozwój oraz relacje między bogami i ludźmi, odwołując się do mitologicznych historii i postaci. "Metamorfozy" to zarazem metafora ludzkiego życia, ukazanego z perspektywy filozoficznej.
Grafiki na wystawie w Pałacu na Wyspie ułożono zgodnie z porządkiem historii opisanych przez Owidiusza. Opowiadają o stworzeniu świata, ludziach, bogach i herosach, m.in. o Perseuszu, Marsjaszu, Herkulesie, Andromedzie. Ryciny pochodzą z tej samej edycji dzieła Owidiusza - słynnego francuskiego wydania z lat 1767-1771, opublikowanego przez Pierre'a-Francoisa Basana i i Noëla Le Mire'a. Te z kolekcji króla łatwo rozpoznać po zachowanych z czasów stanisławowskich zielonych ramkach. W XVIII wieku grafiki dekorowały apartament zachodni w Białym Domku.