Wystawa, zatytułowana „Creation, Uncreation, Re-Creation" nawiązuje do opisu dzieła stworzenia w pierwszych jedenastu rozdziałach Księgi Rodzaju.
„Wybraliśmy temat fundamentalny dla kultury i tradycji kościoła. Księga Genesis jest źródłem inspiracji dla wielu artystów, którzy odcisnęli ślad w historii sztuki - wyjaśnia w wstępie do katalogu kardynał Giafranco Ravasi, przewodniczący Papieskiej Rady Kultury.
Wystawa ma przejrzysty i spójny układ, chociaż artyści w niej uczestniczący mówią różnymi językami sztuki. (Kuratorem wystawy jest Antonio Paolucci, dyrektor Muzeów Watykańskich). W prologu oglądamy prace nieżyjącego włoskiego artysty Tano Festy (1938-1988), nawiązujące wprost do fresków Michała Anioła w Kaplicy Sykstyńskiej. Artysta wystawiał także sam dzieła o podobnej tematyce na Biennale w Wenecji w 1964 roku. Jeden z jego fotograficzno-malarskich obrazów przywołuje słynną scenę tchnienia życia w Adama.
W pierwszej części temat stworzenia kontynuuje mediolańskie Studio Azzurro w interaktywnej multimedialnej instalacji. Kiedy widzowie dotykają wyświetlanych na ścianach obrazów, postacie „ożywają". Choć monumentalna instalacja bezpośrednio odwołuje się do Biblii, jej bohaterowie mają współczesny wygląd, co podkreśla wspólnotę losu ludzi wszystkich pokoleń.
II część pokazu „Uncreation" poprzez czarno-białe prace światowej sławy czeskiego fotografa Josefa Koudelki (rozgłos przyniosło mu w 1968 roku sfotografowanie inwazję wojsk Układu Warszawskiego na Czechosłowację) metaforycznie mówi o tym, co niszczy świat. O chaosie, destrukcji, erozji czasu i niebezpiecznej działalności samego człowieka. 18 wielkoformatowych pejzaży Koudelki przywołuje krajobrazy Grecji, Francji, Niemiec, Słowacji i krajów Bliskiego Wchodu. Artysta – filozof obiektywu – zmusza do refleksji nad naszą przyszłością na Ziemi.