Reklama
Rozwiń
Reklama

Zuzanna Rosner-Laskorzyńska: Dwie dekady przepisów antydyskryminacyjnych

Do sądów wpływa bardzo niewiele spraw dotyczących molestowania. Tymczasem w praktyce przesłanki molestowania i mobbingu mogą obejmować podobne zjawiska oraz przejawy patologii w miejscu pracy.

Publikacja: 28.02.2023 11:33

Zuzanna Rosner-Laskorzyńska: Dwie dekady przepisów antydyskryminacyjnych

Foto: Adobe Stock

Definicja „molestowania” została wprowadzona do kodeksu pracy 1 stycznia 2004 r. Na początku przyszłego roku upłynie zatem okrągła, 20. rocznica obowiązywania przepisów antydyskryminacyjnych.

Mimo że świadomość pracowników rośnie z roku na rok, firmy podejmują coraz więcej działań mających na celu przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji, to molestowanie pozostaje nieco „w cieniu” mobbingu czy molestowania seksualnego. Niektórzy zapominają wręcz, że taki przepis istnieje, skupiając się wyłącznie na mobbingu. Do sądów wpływa bardzo niewiele spraw dotyczących molestowania. Tymczasem w praktyce przesłanki molestowania i mobbingu mogą obejmować podobne zjawiska oraz przejawy patologii w miejscu pracy.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rzecz o prawie
Paulina Szewioła: „Wygrał TikTok”
Materiał Promocyjny
Kiedy obawy rosną, liczy się realne wsparcie
Rzecz o prawie
Jarosław Gwizdak: Zaobserwuj mnie, właśnie mnie!
Rzecz o prawie
Jacek Dubois: Za ostatni grosz
Rzecz o prawie
Joanna Parafianowicz: Adwokat to nie długopis
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Rzecz o prawie
Bruszewska-Belli, Tula: Teoria salda remedium na usprawnienie spraw frankowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama