Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak polski biznes chce sobie radzić z deficytem talentów?

W tym roku zabiegając o potrzebnych pracowników firmy będą mniej ich „dopieszczać”. Rzadziej niż przed rokiem chcą kusić podwyżką wynagrodzenia, czy większą elastycznością pracy- choć są to dwa wysoko cenione przez Polaków atrybuty pracodawcy.

Publikacja: 23.01.2025 05:45

Pracodawcy będą mniej dbać o praciwników?

Pracodawcy będą mniej dbać o praciwników?

Foto: Adobe Stock

Podwyżki płac pozostaną w tym roku jednym z najbardziej popularnych w Polsce sposobów radzenia sobie z deficytem potrzebnych pracowników (określanych często mianem talentów) - wynika z nieopublikowanego jeszcze raportu ManpowerGroup dotyczącego niedoboru talentów.

Zamierza je zastosować 28 proc. ankietowanych pracodawców, lecz ten odsetek będzie już znacząco mniejszy niż przed rokiem, gdy 39 proc. firm zamierzało przeciwdziałać niedoborom kadrowym podwyższaniem wynagrodzenia.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Rynek pracy
Kobiety w finansach. Szklany sufit pęka powoli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama