Reklama
Rozwiń

Dobre maniery ułatwiają pracę i mogą pomóc w karierze

Powrót do biur w połączeniu ze zmianą pokoleniową w firmach zwróciły uwagę na problemy z biurową etykietą.

Publikacja: 23.12.2024 05:26

Pod zarzutem braku profesjonalizmu kryje się często brak znajomości zasad biurowej etykiety

Pod zarzutem braku profesjonalizmu kryje się często brak znajomości zasad biurowej etykiety

Foto: fizkes/shutterstock

– Maniery to niepisane oczekiwania, które pozwalają społeczeństwu funkcjonować. Są ważniejsze niż przepisy prawa, bo to od nich te przepisy zależą – z tą opinią Edmunda Burke’a, XVIII-wiecznego filozofa i twórcy nowoczesnego konserwatyzmu, może zgodzić się dziś wielu szefów HR, którzy szukają sposobów na odbudowę relacji międzyludzkich w firmie osłabionych po wybuchu pandemii Covid-19. Nie sprzyjała im wymiana kadr, która w ostatnich czterech lata w wielu firmach uległa nasileniu – po części był to efekt zmiany pokoleniowej, ale też także kryzysu inflacji, który skłonił sporo osób do zmiany pracodawcy.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Rynek pracy
Krótszy tydzień pracy? Dopiero w przyszłym roku, ale wkrótce ruszą zapisy
Rynek pracy
Talibowie na saksach w Rosji. Kto jeszcze pracuje w rosyjskich fabrykach?
Rynek pracy
Zagadka rynku pracy. Bezrobocie spada, ale plany zwolnień grupowych rosną
Rynek pracy
Pracownicy poczekają na krótszy czas pracy. Pojawiły się przeszkody
Rynek pracy
Stopa bezrobocia w maju w dół, w urzędach pracy poniżej 800 tys. osób bez pracy