Reklama

Wyczekiwanie KPO spowalnia w Polsce robotyzację

Polskie firmy wyhamowały z inwestycjami w automatyzację produkcji. Miniony rok przyniósł kolejny spadek nowych instalacji robotów. Powinny odbić w 2025 r., gdy większą fala napłyną pieniądze z UE.

Publikacja: 15.10.2024 05:01

Wyczekiwanie KPO spowalnia w Polsce robotyzację

Foto: materiały prasowe

 – Polska jest wschodzącym rynkiem robotyzacji, a jej zróżnicowany przemysł przetwórczy oferuje bardzo duży potencjał do automatyzacji z udziałem robotów – oceniają eksperci Międzynarodowej Federacji Robotyki (IFR) w udostępnionej „Rzeczpospolitej” części najnowszego raportu na temat Polski. Według niego spełniły się pesymistyczne prognozy zakładające, że 2023 rok przyniesie kolejny spadek nowych instalacji robotów przemysłowych w naszym kraju.

Jak wynika z danych IFR, w ubiegłym roku zainstalowano niespełna 2,7 tys. tych urządzeń, czyli o 15 proc. mniej niż rok wcześniej. Był to głównie efekt mniejszej liczby nowych robotów m.in. w przemyśle metalowym i chemicznym, co pogorszyło roczny wynik, pomimo 24 proc. wzrostu instalacji w sektorze motoryzacji (która wzmocniła się na pozycji lidera robotyzacji w Polsce) i 29-proc. wzrostu w przemyśle elektronicznym.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Rynek pracy
Już niemal każdy programista pracuje z AI
Rynek pracy
W 2026 r. firmy szykują dalsze hamowanie wzrostu płac
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Rynek pracy
Firmy nie radzą sobie z Zetkami
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama