Aktualizacja: 14.12.2016 12:04 Publikacja: 14.12.2016 11:45
Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek
- Agencje są coraz bardziej kreatywne w poszukiwaniu kandydatów do pracy. Zabiegają o to, by księża z ambon ogłaszali ich oferty, na coraz większą skalę organizują dowozy pracowników. To konieczne na obecnym rynku, gdzie już 45 proc. firm narzeka ze zdobyciem pracowników - twierdzi Agnieszka Zielińska, kierownik Polskiego Forum HR (PFHR), branżowej organizacji, która zrzesza większość dużych agencji zatrudnienia w Polsce.
W III kw. tego roku skierowały one do pracy prawie 132,1 tys. pracowników tymczasowych, co było najlepszym wynikiem od stycznia 2016. Wprawdzie w porównaniu z III kw. 2015 liczba pracowników wzrosła zaledwie o 1 proc., ale to i tak lepiej niż w pierwszych dwóch kwartałach, gdy ich liczba w skali roku spadała ( w II kw. aż o 3 proc.). Co więcej w porównaniu z letnim II kwartałem, w tym roku wzrost zatrudnienia jesienią był trzykrotnie szybszy; wyniósł 6 proc. wobec 2 proc. w 2015 r.
Ponad 3 tys. pracodawców włączyło się w tegoroczną 14. edycję kampanii Dwie Godziny dla Rodziny, która rozwinęła...
Nie tylko branża i miejsce zamieszkania, ale również wysokość wynagrodzenia mają wpływ na możliwość pracy z domu.
Przy rosnącej presji na efektywność powinni o nią zadbać też pracownicy, co może też oznaczać inne podejście do...
Są pokorni, nieroszczeniowi, pracowici, przygotowani na najgorsze warunki i najniższą płacę. Koreańczycy z Półno...
Różnice między oceną najbardziej atrakcyjnych pracodawców a firm, w których pracujemy, są teraz znacząco mniejsz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas