Znaleźć sposób na pracownika

Firmy liczą, że unikną podwyżek płac, a kandydatów do pracy przyciągną etatem i lepszą ofertą benefitów.

Aktualizacja: 05.06.2017 21:30 Publikacja: 05.06.2017 20:39

Znaleźć sposób na pracownika

Foto: 123RF

Ponad połowa firm sięgnęła w ciągu minionego roku po nowe (dla nich) metody poszukiwania pracowników. Rosnące trudności z pozyskaniem kandydatów do pracy skłaniały najczęściej do publikacji ofert na portalach rekrutacyjnych i zachęcania pracowników, by polecali odpowiednich ludzi – wynika z majowej edycji badania planów pracodawców, które instytut badawczy agencji zatrudnienia Randstad przeprowadza na próbie tysiąca pracodawców.

Wielu z nich rozwija też pakiety świadczeń pozapłacowych, czyli benefitów, chcąc w ten sposób zwiększyć lojalność załogi i skuteczniej zabiegać o kandydatów do pracy. Tym bardziej że prawie sześciu na dziesięciu pracodawców ocenia, że potencjalni pracownicy (w tym szczególnie młode pokolenia) mają coraz wyższe wymagania pozapłacowe.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Rynek pracy
Barometr Talentów 2025. Poznaliśmy nastroje pracowników w Polsce
Rynek pracy
Specjalista z kompetencjami AI łatwiej znajdzie pracę i więcej zarobi
Rynek pracy
„FAZ”: Dlaczego Polacy nie chcą już pracować w Niemczech?
Rynek pracy
Dobra sytuacja na rynku pracy w USA może zniechęcić Fed do cięcia stóp
Rynek pracy
Prezes Manpower Group: na rynkach pracy w Europie panuje chłód
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama