Aktualizacja: 05.06.2017 21:30 Publikacja: 05.06.2017 20:39
Foto: 123RF
Ponad połowa firm sięgnęła w ciągu minionego roku po nowe (dla nich) metody poszukiwania pracowników. Rosnące trudności z pozyskaniem kandydatów do pracy skłaniały najczęściej do publikacji ofert na portalach rekrutacyjnych i zachęcania pracowników, by polecali odpowiednich ludzi – wynika z majowej edycji badania planów pracodawców, które instytut badawczy agencji zatrudnienia Randstad przeprowadza na próbie tysiąca pracodawców.
Wielu z nich rozwija też pakiety świadczeń pozapłacowych, czyli benefitów, chcąc w ten sposób zwiększyć lojalność załogi i skuteczniej zabiegać o kandydatów do pracy. Tym bardziej że prawie sześciu na dziesięciu pracodawców ocenia, że potencjalni pracownicy (w tym szczególnie młode pokolenia) mają coraz wyższe wymagania pozapłacowe.
Nie tylko branża i miejsce zamieszkania, ale również wysokość wynagrodzenia mają wpływ na możliwość pracy z domu.
Przy rosnącej presji na efektywność powinni o nią zadbać też pracownicy, co może też oznaczać inne podejście do...
Są pokorni, nieroszczeniowi, pracowici, przygotowani na najgorsze warunki i najniższą płacę. Koreańczycy z Półno...
Różnice między oceną najbardziej atrakcyjnych pracodawców a firm, w których pracujemy, są teraz znacząco mniejsz...
Globalne przyspieszenie cyfryzacji pobudza unijny rynek pracy w IT. W ubiegłym roku liczba zatrudnionych tam pro...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas