Andrzej Sławiński: Informacyjni autokraci

Dużo mówią o gospodarce i polityce społecznej. Problem w tym, że przy braku wolnych mediów opinia publiczna nie ma punktu odniesienia dla oceny tych treści.

Michał Niewiadomski: Czas na transformację, nie atom

Kolejne kraje wchodzą do gry, gdzie stawką jest lukratywny kontrakt na budowę bloków jądrowych w Polsce. Pytanie tylko, czy powinniśmy inwestować grube mil...

Andrzej Malinowski: Czy chcemy „piwnej rebelii”?

Kiedy państwo zaczyna majstrować przy alkoholu, to można założyć, że w powietrzu wisi coś groźnego. Może konsekwencje nie będą równie dramatyczne, jak wpro...

Andrzej Wojtyna: Czternasta emerytura to kosztowne fiasko

W warunkach coraz trudniejszej sytuacji budżetowej lekką ręką wydaje się ponad 11 mld zł na świadczenie, które nie przyczynia się do rozwiązania żadnego z...

Czeka nas długa transformacja

Państwowa spółka szuka sposobu zrekompensowania strat na listach. Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej, planuje ograniczyć liczbę nierentownych placówek...

Sztuczna inteligencja wchodzi nawet do sądu

Już za pięć lat sztuczna inteligencja zmieni nasze życie. Żadne obawy nie zatrzymają już burzliwego rozwoju opartych na niej aplikacji. Musimy się z nimi o...

Anita Błaszczak: Podcięte skrzydła gniazdowników

Masowe bankructwa restauracji to problem nie tylko dla branży gastronomicznej, ale też dla innych sektorów oraz dla nas jako konsumentów.

Witold M. Orłowski: Śpiewy Nerona

Zgodnie z legendą, kiedy Rzym płonął – zachwycony Neron grał na lirze i śpiewał. W pewnym sensie był pionierem propagandy sukcesu. Ale jeśli oczekiwał owac...

#RZECZoBIZNESIE: Sławomir Dudek: Optymistyczne prognozy można schować do szuflady

Mamy europejskie zerowe stopy procentowe, a inflacja jest polska. To duży ukryty podatek – mówi dr Sławomir Dudek, ekonomista fundacji FOR, gość programu M...

Nowy podatek zniszczy rynek mediów. Biznes apeluje o dialog

Przedstawiciele Międzynarodowej Grupy Izb Handlowych (International Group of Chambers of Commerce, IGCC) napisali do ministra Finansów, Funduszy i Polityki...

Reklama
Reklama

Grzegorz Siemionczyk: Szansa na powrót do normalności

To paradoks, że pandemia, która sparaliżowała dużą część światowej gospodarki, jednocześnie stała się kołem zamachowym licznych zmian, których wypadkową mo...

André Helin, prezes BDO: Firmom brakuje relacji z klientami

Pandemia pokazała, jak z dnia na dzień może się zmienić otoczenie gospodarcze – mówi nam André Helin, prezes BDO.

Paweł Dariusz Wiśniewski: Podatki i covid, czyli make taxes great again

Ponad 80 proc. Europejczyków uważa, że potrzebne są lepsze reguły, które pomogą walczyć z unikaniem płacenia podatków. Do tych rozwiązań należy podejść wsp...

Janusz Kowalski: Potrzebna jest zgoda polityczna dla transformacji

Polityka energetyczna kraju w swoich założeniach jest już teraz nieaktualna – twierdzi Janusz Kowalski, wiceminister aktywów państwowych.

Partnerstwo dla przyszłości: brakujące ogniwa

Jeżeli chcemy, by fundusze unijne na lata 2021–2027 nie były tylko pompką do wstrzykiwania pieniędzy, trzeba przestawić wiele dotychczasowych wektorów.

Katarzyna Kucharczyk: Zarobić na cudzym pomyśle

Finansowanie społecznościowe nabrało tempa. To szansa dla firm i inwestorów, ale nie można zapominać o ryzyku.

Andrzej Malinowski: Wiosna czarnych ekranów

„W telewizorach i na portalach internetowych czarne ekrany, stacje radiowe bez audycji. Czy to stan wojenny?". Pytanie, które w ubiegłą środę zadawało sobi...

Prezes Rossmann SDP: Podatek obrotowy jest dla nas ciosem

Za 2020 r. wpłacimy 176 mln zł CIT. Nowy podatek to jeszcze 120 mln zł – mówi Marek Maruszak, prezes Rossmann SDP.

Przemysław Powalacz: Mniej emocji, mniej energii

Kryzys jest jak wielka oceaniczna fala, która zatapia wielu na swej drodze, ale dla niektórych jest tą falą, na którą czekali od lat z przysłowiową deską s...

Krzysztof Adam Kowalczyk: Opodatkują leworęcznych?

Nikt nie jest bezpieczny w kraju, gdzie podatki sektorowe nakłada się ad hoc, zależnie nie tyle od potrzeb budżetu, ile politycznej agendy rządzących.

Reklama
Reklama