Sporo ostatnio mówiło się o zmianach. Zmianach, oczywiście na gorsze: widzimy inwazję sensacjonalizmu, podkręcania emocji i stawiania na pierwszym miejscu rozrywki. Wszystko kosztem rzetelnej informacji. Być może symbolem tych zmian stanie się okładka przyszłego numeru prestiżowego tygodnika "The Economist". Okładka jest szokująco sugestywna i w bezpośredni sposób nawołuje do "uderzenia" w Baszara al-Asada, co - szczególnie w obliczu niepewnych i sprzecznych informacji dochodzących z Syrii - przypomina najgorsze praktyki tzw. "żółtego dziennikarstwa" z przełomu XIX i XX w. (kiedy tabloidy Pulitzera i Hearsta w wydatny sposób pomogły w rozkręceniu nacisku na wojnę Stanów z Hiszpanią).
"Uderzcie go mocno" - brzmi tytuł na tle i rzędów ciał zmarłych. Można tylko liczyć, że zamieszczony na Twitterze projekt okładki to tylko fałszywka.