Kołodziejski: Każda zmiana abonamentu będzie dobra

Najbardziej elegancka byłaby forma płacenia abonamentu razem z podatkiem. Okazja do wprowadzenia takiej zmiany nadarza się przy planowanej właśnie reformie PIT – mówi Witold Kołodziejski, nowy przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Aktualizacja: 14.10.2016 07:09 Publikacja: 12.10.2016 18:26

Kołodziejski: Każda zmiana abonamentu będzie dobra

Foto: Fotorzepa, Rafał Latoszek

Rzeczpospolita: - Wraca pan do KRRiT po sześciu latach - jak prace w tej radzie będą się różnić od pana poprzedniej kadencji?

Witold Kołodziejski: Moja poprzednia kadencja upłynęła w KRRiT pod znakiem cyfryzacji telewizji naziemnej. Tuż przed odejściem przekazałem nawet do publikacji gotowe ogłoszenia w sprawie dwóch pierwszych cyfrowych multipleksów, choć ze względów politycznych ówczesny prezes Rządowego Centrum Legislacyjnego ich nie opublikował, proces oczywiście potem ruszył. Kiedy po raz pierwszy pojawiłem się w KRRiT, Facebook miał zaledwie dwa lata, YouTube dopiero rok i właśnie był kupowany przez Google'a, a Netflix sprzedawał płyty z filmami. Media w Internecie były wtedy jeszcze w dużej mierze mediami tekstowymi, nie było platform VoD 9wideo na żądanie –red.)ani telewizji internetowych. Dziś świat mediów wygląda zupełnie inaczej. Za tymi zmianami podążają zmiany legislacyjne. Komisja Europejska pracuje intensywnie nad kolejną zmianą dyrektywy audiowizualnej, za czym pójdzie zmiana polskich ustaw, trwają prace nad nowelizacją prawa autorskiego, KE wciela w życie 16 inicjatyw strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego. Zadaniem KRRiT będzie teraz uczestniczenie w tych wszystkich procesach, zarówno na poziomie unijnym, jak i krajowym.

Pozostało 91% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Publicystyka
Rosja zamyka polski konsulat. Dlaczego akurat w Petersburgu?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Publicystyka
Marek Kozubal: Dlaczego Polacy nie chcą wracać do Polski
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: PiS robi Nawrockiemu kampanię na tragedii, żeby uderzyć w Trzaskowskiego
Publicystyka
Estera Flieger: „Francji już nie ma”, ale odbudowała katedrę Notre-Dame
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Publicystyka
Trzaskowski zaczyna z impetem. I chce uniknąć błędów z przeszłości