Tylko w tym roku eksperci od "wolności słowa w Gazecie Wyborczej" zaliczyli już kilkadziesiąt większych lub mniejszych wpadek. Mamy nadzieję, że zadowolimy redaktor Klich chociaż w części, dzieląc się z nią odkryciem, że "Gazeta Wyborcza”:

Myli Gordona Browna z Davidem Cameronem

(Gazeta Wyborcza, nr 122, wydanie z dnia 27/05/2011, Z drugiej strony, str. 2)

Wczoraj na pierwszej stronie pod zdjęciem z brytyjskiej wizyty Baracka Obamy pomyłkowo podpisaliśmy premiera Wielkiej Brytanii, którym jest oczywiście David Cameron.

Przepraszam. Robert Ogłodziński

 

Uśmierca osoby żyjące

("Czapka studencka..." strony lokalne GW - Kraków nr 122, wydanie z dnia 27/05/2011, Tematy na Piątek, str. 14  Czytelnicy do „Gazety")

Jestem synem pana Adama Kurzydło i ze zdumieniem dowiedziałem się z artykułu "Czapka studencka: warto do niej wrócić?", zamieszczonego w "Gazecie Wyborczej" w Krakowie 20 maja br., że mój ojciec nie żyje już od jakiegoś czasu... Pragnę sprostować, że ojciec żyje i ma się bardzo dobrze. Sklep został zamknięty w 2008 roku, jednak nie z powodu śmierci jakiegokolwiek z właścicieli. Jeśli byłaby taka możliwość, bardzo prosiłbym o jakieś sprostowanie, gdyż wiadomość ta wywołała dość duże poruszenie wśród znajomych p. Adama i od piątku przyjmuję kondolencje...

Z poważaniem Krzysztof Kurzydło.

Od autorki:

Ogromnie przepraszam, to najbardziej przykra pomyłka z wszystkich możliwych! Wydawało mi się, że gdzieś czytałam taką informację i nie sprawdziłam, niestety. Pocieszam się tylko, że podobno ludzie, którym ktoś omyłkowo przypisał zejście z tego świata, żyją bardzo długo...

Katarzyna Lis

 

Przypisuje przynależność partyjną

(strony lokalne GW - Częstochowa nr 118, wydanie z dnia 23/05/2011, Wydarzenia, str. 4)

Nie jestem i nie byłem "działaczem SLD" - a tak napisano w "artykule "Prościutko ze stolicy nadlatuje desant SLD" (częstochowskie wydanie "Gazety Wyborczej" z 17 maja) - bo nie jestem i nigdy nie byłem członkiem SLD.

Mirosław Soborak, zastępca Prezydenta Częstochowy

 

Przeinacza fakty

(Gazeta Wyborcza nr 61, wydanie z dnia 15/03/2011, Kraj, str. 4)

W artykule "Czy Łapiński może leczyć jemiołą?" ("Gazeta" z 11.02.2011 r.) napisałam, że były minister zdrowia Mariusz Łapiński bił się z fotoreporterem. Nie jest to prawda. Fotoreportera pobiło dwóch działaczy młodzieżówki SLD, a Mariusz Łapiński był świadkiem tego zdarzenia. Zainteresowanego przepraszam.

Judyta Watoła

 

Kombinuje z dotacjami

(strony lokalne GW - Kraków nr 28, wydanie z dnia 04/02/2011, Wydarzenia, str. 5)

W krakowskim dodatku "Gazety Wyborczej" z dnia 3 lutego 2011 r. opublikowany został artykuł Iwony Hajnosz i Jarosława Sidorowicza, zatytułowany "Jak Auschwitz wykorzystuje rządowe dotacje". Tytuł ten w sposób uderzający mija się z prawdą, ponieważ jednoznacznie sugeruje, iż realizacją Oświęcimskiego Strategicznego Programu Rządowego zajmuje się Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu. Natomiast Muzeum w żadnym wymiarze nie uczestniczyło w dotychczasowych etapach OSPR. Program realizowany jest przez miasto Oświęcim i okoliczne samorządy.

Z poważaniem, dr. Piotr M.A.Cywiński, dyrektor Państwowego Muzeum Auschwitz-Birekenau.

Przepraszamy za pomyłkę. Redakcja

 

Wyrywa z kontekstu

(strony lokalne GW - Poznań nr 61, wydanie z dnia 15/03/2011, Wydarzenia, str. 5) 

Artykuł "Wizytacja z UEFA" ("Gazeta Wyborcza" z 8 marca) zilustrowano zdjęciem, pod którym podpis głosi "Martin Kallen zwracał uwagę na problemy z bezpieczeństwem przy opuszczaniu stadionu. Ryszard Grobelny przyznał: - Niewiele już możemy z tym z robić". Otóż wypowiedź prezydenta została wyrwana z kontekstu i dotyczyła jedynie kwestii fizycznego poszerzenia wyjścia przy bunkrze, nie zaś rozwiązań organizacyjnych dotyczących bezpieczeństwa, które są i będą doskonalone.

Anna Szpytko, rzecznik prasowy prezydenta Poznania

 

Myli rozmówców

(strony lokalne GW - Bydgoszcz nr 118, wydanie z dnia 23/05/2011 Z drugiej strony, str. 2) 

Do tekstu "Robili interesy w prosektorium" zamieszczonym w "Gazecie" 18 maja 2011 r. wkradł się błąd. Wypowiedź na temat brania łapówek przez pracowników niektórych zakładów pogrzebowych omyłkowo przypisałam Ewie Durek, właścicielce Zakładu Usług Pogrzebowych Uniwersal w Bydgoszczy. W rzeczywistości przypuszczenie to wyraził pracownik innej bydgoskiej firmy tej branży.

Za pomyłkę przepraszam. Małgorzata Czajkowska.

 

Publikuje nieprawdziwe wypowiedzi

(7. strony lokalne GW - Białystok nr 65, wydanie z dnia 19/03/2011, Wydarzenia, str. 4 )

W związku z opublikowaniem w artykule "Komendant nie spodobał się staroście augustowskiemu", który ukazał się na s. 4 białostockiego dodatku Gazety Wyborczej w dniu 16 marca 2011 r., nieprawdziwej wypowiedzi st. kpt. Marcina Janowskiego, Rzecznika Prasowego Podlaskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej, informuję, że mł. bryg. Jarosław Wendt - dowódca Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej PSP w Suwałkach - nie był przedstawiony przez Podlaskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP do opiniowania Staroście Augustowskiemu jako kandydat na stanowisko Komendanta Powiatowego PSP w Augustowie.

Za powstały błąd redakcji przepraszamy. Agnieszka Domanowska ?

 

I tak dalej, i tym podobne. Wybraliśmy tylko kilka przykładów z kilkudziesięciu tegorocznych. Jeśli jednak koleżanki i koledzy z Czerskiej nadal będą zainteresowani, jesteśmy gotowi przygotowywać taki raport raz w miesiącu, bo bawimy się przy tym całkiem nieźle. A Państwo?