Mikołaje niemieckim hitem eksportowym

Niemieckie Boże Narodzenie nie może się obyć bez św. Mikołaja z czekolady.

Publikacja: 04.12.2014 14:36

Niemcy nie wyobrażają sobie Bożego Narodzenia bez Mikołaja z czekolady

Niemcy nie wyobrażają sobie Bożego Narodzenia bez Mikołaja z czekolady

Foto: Bloomberg

W okresie przedświątecznym sklepy wypełniają się różnej wielkości czekoladowymi Mikołajami - zwanymi w zależności od regionu Weihnachtsmann lub St.Nikolaus.

Niemcy są jednak nie tylko czołowymi konsumentami czekoladowych Mikołajów, ale także producentami. W tym roku wyprodukowano w Niemczech łącznie 146 mln sztuk tego typu słodyczy - o 1,3 proc. i 4 mln sztuk więcej niż w zeszłym roku.

Ponad jedna trzecia wyrobów idzie na eksport (50 mln sztuk) - poinformował federalny Związek Przemysłu Cukierniczego (BDSI). najwięcej czekoladowych mikołajów trafi do Austrii, Francji i Wielkiej Brytanii, ale także do USA, Australii, Indii oraz Japonii.

Z prognoz BDSI wynika, ze Niemcy zjedzą w tym roku prawie 100 mln czekoladowych figurek Mikołajów - to wychodzi średnio po 1,2 czekoladowej figurce na każdego Niemca.

Czekoladowi Mikołajowie nie są jednak wstanie "pobić" czekoladowych zająców i jajek, sprzedawanych przed Wielkanocą. W tym sezonie wyprodukowano w Niemczech ponad 200 mln zajączków z czego 120 mln sprzedano w Niemczech. BDSI podkreśla, że sezon bożonarodzeniowy i wielkanocny są najważniejsze dla przemysłu cukierniczego.

Według ośrodka badawczego Nielsen obrót producentów słodyczy wzrósł w ostatnich 10 miesiącach o 1,9 proc do 4,7 mld euro. Przeciętny Niemiec zjada rocznie średnio 9,5 kg czekolady. I nie odstrasza go nawet rosnąca cena czekolady - od 2012 roku wzrosła aż o 60 proc. A analitycy ostrzegają przed kurczącymi się uprawami kakao w Afryce.

Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem