- Polska jest w awangardzie światowej. Oprócz nas narodowe platformy z żywnością w Chinach przygotowują na razie tylko Francja, Kanada i Nowa Zelandia – mówi Dariusz Ziemski, prezes firmy Sonall Consulting.
Wraz chińskim partnerem LongMarch Partners z Pekinu jest autorem Wirtualnego Pawilonu z Polską Żywnością (VPF), który ma ruszyć jeszcze w tym roku.
VPF jest czymś więcej niż tylko sklepem online, który ruszy na platformach e-commerce JD.com oraz Taobao.com. Jak tłumaczy Dariusz Ziemski będzie on także miejscem promocji polskiej żywności na chińskim rynku.
- Naszym celem jest wypromowanie marki "żywność polska" – zapewnia szef Sonall Consulting.
W ramach VPF transakcje będą zawierane bezpośrednio pomiędzy polskimi producentami a chińskimi konsumentami indywidualnymi, z pominięciem pośredników i dystrybutorów. Produkty z Polski, z magazynu centralnego w Łodzi, będą transportowane do Chin drogą morską lub kolejową. Tam trafią do magazynów zlokalizowanych w strefach wolnego handlu w Chengdu i Tianjin, które zadeklarowały już wsparcie projektu.