Reklama

Chude lata dla alkoholi. Uderzyła je akcyza

Sprzedaż wódek czystych osiągnęła już dwucyfrowe spadki w skali roku, słabnie też piwo, które wśród alkoholi najmocniej podrożało. Polacy piją mniej, choć wydają więcej.

Publikacja: 28.03.2024 04:30

Chude lata dla alkoholi. Uderzyła je akcyza

Foto: Bloomberg

Której firmy badającej rynek by nie zapytać, wnioski są bardzo podobne – dla rynku alkoholi ubiegły rok łatwy nie był. Sprzedaż wódki czystej spadła aż o 12 proc., piwa o 6 proc. Mniejszą konsumpcję konsumenci mogli odczuć w głowach, ale na pewno nie w portfelach, bo na alkohol wydaliśmy jednak o 3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – obliczył CMR. W browarach tli się jednak nadzieja na odbicie od dna. Najlepiej radzą sobie czarne konie polskiego rynku alkoholi, czyli piwa bezalkoholowe i wódki smakowe, co oznacza, że w modzie faktycznie jest ograniczanie alkoholu, bo nawet kolorowe „małpki” mają coraz mniej procentów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Już nie będzie "wegańskich burgerów"? Nazwy stek i kotlet tylko dla mięsa
Przemysł spożywczy
Naukowcy wzywają, by jeść o połowę mniej mięsa. „Mamy kryzys planetarny”
Przemysł spożywczy
Wojna o piwo i „małpki” w Sejmie. Kto zyska na zakazie reklam?
Przemysł spożywczy
Wojna ustaw z alkoholem. Już dwa projekty chcą usunąć procenty ze stacji i reklam
Przemysł spożywczy
Wyścig na zakazy dla alkoholu. Ustawa Lewicy już w Sejmie, Polski 2050 w czwartek
Reklama
Reklama