Starbucks zapowiada ekspansję w Chinach

"Chiny mogą stać się naszym największym rynkiem" – uważa szef Starbucksa Howard Schultz. Do tego co prawda jeszcze droga daleka, ale największa sieć kawiarni na świecie ogłosiła właśnie ambitne plany ekspansji w Państwie Środka.

Publikacja: 13.01.2016 15:09

Starbucks zapowiada ekspansję w Chinach

Foto: Bloomberg

W ciągu najbliższych trzech lat Starbucks zamierza otworzyć w Chinach 1400 nowych placówek, zwiększając swój stan posiadania w tym kraju aż o 70 proc. Starbucks prowadzi obecnie 2000 lokali w 100 miastach Państwa Środka. W 2019 roku ma ich być już 3400. Pierwszą kawiarnię Starbucksa w Chinach kontynentalnych otwarto w Pekinie w 1999 roku.

Tylko w tym roku przybyć ma 500 nowych kawiarń. "Jako drugi co do wielkości, a jednocześnie najszybciej rosnący rynek, Chiny stanowią dla nas najbardziej obiecującą i ekscytującą szansę rozwoju" – stwierdził Schultz w opublikowanym oświadczeniu. Szef Starbucksa uważa, że docelowo Państwo Środka ma szanse zostać krajem o największej liczbie kawiarń należących do sieci. Do tego jeszcze długa droga – w USA pod logo Starbucksa działa aż 12 tys. lokali – zarówno należących bezpośrednio do spółki, jak i działających na zasadzie franczyzy. Ale Schultz traktuje ekspansję naprawdę poważnie. Spotkał się nawet osobiście z prezydentem Xi Jinpingiem podczas jego pierwszej wizyty państwowej w USA.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem