Brytyjska marka pozbywa się martwego lwa z logo. Ma być mniej biblijne

Z części opakowań Złotego Syropu Lyle (Lyle's Golden Syrup) ma zostać usunięty wizerunek martwego lwa obleganego przez pszczoły. Na produktach, w tym na plastikowych butelkach po syropie i butelkach deserowych, pojawi się zmieniony wizerunek głowy lwa z pojedynczą pszczołą.

Publikacja: 20.02.2024 18:46

Lyle's Golden Syrup zmienia logo

Lyle's Golden Syrup zmienia logo

Foto: Reuters

Jednak klasyczna puszka Lyle's Golden Syrup pozostanie niezmieniona, zachowując ponad 150-letni projekt opakowania. Firma stwierdziła, że zmiana ma na celu odświeżenie swojej atrakcyjności dla współczesnych kupujących. Oryginalne logo, które zawiera biblijny cytat „z mocnej słodyczy wyszła”, jest najstarszym niezmienionym opakowaniem marki na świecie, które wpisano do Księgi Rekordów Guinnessa i pozostało niemal identyczne od 1888 roku – informuje BBC.

Logo Lyle's Golden Syrup ma być nowocześniejsze

Dobrze znane puszki Lyle w stylu wiktoriańskim zostały po raz pierwszy wprowadzone na rynek przez szkockiego biznesmena Abrama Lyle'a ponad 150 lat temu, w tym samym roku, w którym powstała pierwsza kolej elektryczna. Jak wynika ze strony internetowej firmy, Lyle miał zdecydowane poglądy religijne, dlatego logo przedstawia historię Samsona ze Starego Testamentu, w której Samson zabił atakującego lwa, a później zauważył, że rój pszczół zalągł się w padlinie i tam pszczoły wyprodukowały miód. Później Samson zamienił to w zagadkę dla Filistynów: „Z tego, który pożera, wyszło to, co się spożywa, a z mocnego wyszła słodycz”. Druga połowa cytatu została wykorzystana w oryginalnej marce Lyle’s Golden Syrup – informuje BBC.

Czytaj więcej

Johnson & Johnson zmienia po 135 latach swoje logo

Wdrażanie nowego projektu opakowania – złotej ilustracji przedstawiającej głowę lwa – rozpocznie się w lutym i będzie kontynuowane przez cały 2024 rok w pełnowymiarowych butelkach, butelkach śniadaniowych, polewach deserowych i porcjach złotego syropu – poinformowała firma Lyle's Golden Syrup.

Dyrektor marki firmy James Whiteley powiedział, że firma musi pokazać konsumentom, że idzie z duchem czasu i wychodzi naprzeciw ich bieżącym potrzebom. „Nasz świeży, nowoczesny design przenosi Lyle’s w współczesność, odwołując się do codziennego brytyjskiego gospodarstwa domowego, a jednocześnie zachowując nostalgiczny i autentyczny charakter Lyle’a” – powiedział.

Czytaj więcej

Facebook ma nowe logo. Zauważyliście?

Firmy walczą z wykluczeniem z rynku młodszych klientów

Helen Edwards, adiunkt ds. marketingu w London Business School, stwierdziła, że rebranding pomoże zmniejszyć ryzyko wykluczenia potencjalnych nabywców. „Historia wywodząca się z przekonań religijnych może postawić markę w wykluczonej przestrzeni, zwłaszcza jeśli miałaby stać się wirusowa na X lub TikTok” – powiedziała BBC. „Ale trzymanie się oryginalnych elementów marki to dobry pomysł, ponieważ ludzie mają tendencję do zapamiętywania marek za pomocą kodów wizualnych – koloru zielonego, lwa – które przypominają im: «To jest produkt, który kupuję i który mi się podoba»”.

Właścicielem złotego syropu Lyle jest Tate & Lyle Sugars.

Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku
Przemysł spożywczy
Ukraińska firma przejmuje polskiego producenta lodów i mrożonek
Przemysł spożywczy
McDonald’s walczy ze światowym bojkotem. Wykupi wszystkie franczyzy w Izraelu
Przemysł spożywczy
Rosja pozywa duńskiego giganta. Rosjan oburzyły słowa prezesa