Rewolucja w Subwayu. Sieć po sześciu dekadach zmienia właściciela

Popularna sieć sprzedająca kanapki po sześciu dekadach przestanie być własnością dwóch rodzin założycielskich. Decyzja już zapadła – Subway trafi w ręce funduszu inwestycyjnego Roark Capital.

Publikacja: 26.08.2023 14:59

Kanapka z sieci Subway

Kanapka z sieci Subway

Foto: Bloomberg

Założona w 1965 roku przez 17-letniego pomysłodawcę Freda DeLuca i inwestora Petera Bucka sieć Subway (początkowo nazywała się „Pete’s Super Submarines”) stoi przed historyczną zmianą. Dwie rodziny postanowiły po sześciu dekadach sprzedać biznes. Pomimo udanych ostatnich lat sieć zmaga się z rosnącymi cenami energii i żywności, ale też silną konkurencją na rynku barów szybkiej obsługi.

Czytaj więcej

Subway zaskoczył nową promocją. Jeden warunek za darmowe kanapki do końca życia

Po miesiącach poszukiwań popularna sieć sprzedająca kanapki znalazła chętnego inwestora – jest nim amerykański fundusz Roark Capital, właściciel restauracji pod szyldem Arby’s i Buffalo Wild Wings.

Jak donosi BBC, Subway ostatecznie przystał na warunki Roark Capital. Obie strony nie ujawniły wartości transakcji, jednak zagraniczne media podają, że jest ona szacowana na około 9,6 mld dol. To mniej, niż pierwotnie zakładali właściciele Subwaya, którzy liczyli na uzyskanie ponad 10 mld dol. ze sprzedaży sieci.

Dzięki przejęciu Subwaya fundusz inwestycyjny Roark Capital stanie się jednym z największych operatorów sieci restauracji na świecie.

Czytaj więcej

Jest chętny na zakup Subwaya. Sieć ma zostać przejęta za 9,6 mld dolarów

– Ta transakcja pokazuje długoterminowy potencjał wzrostowy Subwaya i solidną wartość naszej marki i naszych franczyz dookoła świata – zaznaczył John Chidsey, dyrektor generalny Subwaya, cytowany przez BBC.

Założona w 1965 roku przez 17-letniego pomysłodawcę Freda DeLuca i inwestora Petera Bucka sieć Subway (początkowo nazywała się „Pete’s Super Submarines”) stoi przed historyczną zmianą. Dwie rodziny postanowiły po sześciu dekadach sprzedać biznes. Pomimo udanych ostatnich lat sieć zmaga się z rosnącymi cenami energii i żywności, ale też silną konkurencją na rynku barów szybkiej obsługi.

Po miesiącach poszukiwań popularna sieć sprzedająca kanapki znalazła chętnego inwestora – jest nim amerykański fundusz Roark Capital, właściciel restauracji pod szyldem Arby’s i Buffalo Wild Wings.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Prezes polskiego giganta: Paczkę DecoMorreno można dziś traktować jak lokatę. To absurd
Przemysł spożywczy
Rumuńska sieć wchodzi do Polski. „Rynek polski jest podobny do rumuńskiego”
Przemysł spożywczy
Szczęśliwe zakończenie problemów kultowej cukierni z Warszawy
Przemysł spożywczy
Herbaty mrożone biją rekordy, ale kaucje straszą
Przemysł spożywczy
Reakcja Kraft Alkohole na artykuł „Rz” o nowym inwestorze Palikota: Jesteśmy wehikułem inwestycyjnym