Pepsi zmienia logo, klienci mogą powiedzieć: "nie, dziękuję"

Choć wydaje się, że to jeden z najbardziej znanych wizerunków na świecie, to firma jeszcze w tym roku zacznie rewolucyjną zmianę swojego logo. W Polsce zobaczymy je dopiero za rok, wcześniej Amerykanie

Publikacja: 29.03.2023 13:31

Pepsi zmienia logo, klienci mogą powiedzieć: "nie, dziękuję"

Foto: Bloomberg

Pepsi zaprezentowało już nowe, które zostanie wprowadzone w Ameryce Północnej jeszcze tej jesieni. Zmiany wejdą na całym świecie w przyszłym roku. Marketingowcy komentują, że nowe logo wygląda bardzo podobnie do wersji z lat 90., która najwyraźniej zapadła ludziom w pamięć, ale zawiera nowe elementy, które czynią je bardziej nowoczesnym, w tym inną czcionkę i kolor, a także nową ramkę. Zmiany mają na celu nie tylko lepsze dopasowanie się do wspomnień ludzi, ale także zwrócenie uwagi na linię zero cukru Pepsi – kluczową część planu rozwoju firmy w najbliższych latach.

Czytaj więcej

Znana marka wciąż zarabia w Rosji. Najwyżej zmieni nazwę

Pepsi istnieje od 125 lat i co jakiś czas aktualizuje swoją markę. Obecna identyfikacja wizualna została wprowadzona w 2008 roku. Jednak w ciągu lat, które upłynęły od jej pierwszego pojawienia się, nieco się zestarzała.

Według projektantów koncernu logo potrzebowało zmian, ponieważ w badaniach okazywało się, że ludzie mają kłopoty z jego zapamiętaniem.

Ale ze zmianami trzeba ostrożnie. Przykład to choćby logo soków Tropicana, kiedyś należących do Pepsi. W 2009 r. producent zmienił wygląd kartonu tak drastycznie, że konsumenci byli oburzeni. Firma w ciągu kilku miesięcy zmieniła swoje logo z powrotem.

Pepsi twierdzi, że zmiany, które wprowadza, są wystarczająco charakterystyczne, aby załatwić sprawę i podkreślić nowoczesne elementy, takie jak linia zero cukru Pepsi.

Firmy produkujące napoje bezalkoholowe koncentrowały się w ostatnich latach na produktach bezcukrowych i brandingu, ponieważ konsumenci wolno zmieniają zwoje zwyczaje jeśli chodzi o kupowanie napojów gazowanych, a PepsiCo nie jest wyjątkiem.

- Zero będzie centrum strategii marki w Stanach Zjednoczonych - mówił dyrektor generalny PepsiCo Ramon Laguarta, podczas lutowej rozmowy z analitykami. Na początku tego roku Pepsi ogłosiło zmiany w recepturze napojów bez cukru i promowało te produkty w reklamie Super Bowl.

Pepsi zaprezentowało już nowe, które zostanie wprowadzone w Ameryce Północnej jeszcze tej jesieni. Zmiany wejdą na całym świecie w przyszłym roku. Marketingowcy komentują, że nowe logo wygląda bardzo podobnie do wersji z lat 90., która najwyraźniej zapadła ludziom w pamięć, ale zawiera nowe elementy, które czynią je bardziej nowoczesnym, w tym inną czcionkę i kolor, a także nową ramkę. Zmiany mają na celu nie tylko lepsze dopasowanie się do wspomnień ludzi, ale także zwrócenie uwagi na linię zero cukru Pepsi – kluczową część planu rozwoju firmy w najbliższych latach.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Przemysł spożywczy
Polska żywność walczy o nowe stoły. Sukces rodzimego mięsa w odległych krajach
Przemysł spożywczy
Klan Kadyrowa zarobi na Danone. Putin zostawia majątek koncernu Czeczenom
Przemysł spożywczy
Czekolada znów podrożeje. Dramatyczna sytuacja na plantacjach kakao
Przemysł spożywczy
Wedel rozbudowuje fabrykę. Największa inwestycja od 100 lat
Przemysł spożywczy
Australia produkuje za dużo wina. Kolejne winnice do wykarczowania