Reklama

Znana marka wciąż zarabia w Rosji. Najwyżej zmieni nazwę

Holenderski koncern kawowy JDE Peet's może wycofać się z używania flagowej marki Jacobs w Rosji. Nowa nazwa popularnej kawy mogłaby brzmieć Monarch lub Milicano.

Publikacja: 24.03.2023 12:15

Znana marka wciąż zarabia w Rosji. Najwyżej zmieni nazwę

Foto: AFP

O sprawie dowiedział się dziennik "Kommersant". Ostateczna decyzja w sprawie wycofania marki Jacobs z Rosji nie została jeszcze podjęta, zmiana nazwy jest nadal dyskutowana. Jeden z rozmówców wyjaśnił, że po zmianie nazwy firma zyska więcej możliwości promocji produktów.

Od początku rozpętanej przez Rosję wojny na Ukrainie holenderska firma dąży do samodzielnego rozwoju rosyjskiego biznesu, jak informuje JDE Peet’s. Co to oznacza? Holendrzy przestali inwestować w reklamę i promocję światowych marek i nie wyrazili zgody na rozszerzenie produkcji w Rosji.

Czytaj więcej

Turcja już nie wspiera omijania sankcji, ale jest tego cena

Biznes się kręci

Wciąż jednak firma z kraju unijnego, który głosował za wszystkimi pakietami sankcji wobec rosyjskiego agresora, posiada fabrykę w obwodzie leningradzkim o wydajności ponad 35 tysięcy ton produktów rocznie. I zarabia na produkcji i sprzedaży.

Zakład produkuje kawę rozpuszczalną, mieszanki kaw, kawę paloną mieloną i ziarnistą Jacobs Monarch, Jacobs Monarch Millicano, Carte Noire. W 2021 roku przychody Jacobs Dow Egberts Rus wzrosły o 13 proc. do 35,11 mld rubli, zysk netto wyniósł 5,96 mld rubli.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Auchan zaprzecza: nie planuje otwarcia nowego sklepu w Rosji

Według Aleksieja Popowiczewa, dyrektora Rusbrand, zmiana nazwy kawy nie zmniejszy świadomości marki, ale pozwoli firmie na dalszy rozwój rosyjskiego oddziału. Gazeta zauważa, że ​​inne światowe koncerny zrezygnowały już z używania flagowych marek w Rosji: PepsiCo zamiast Pepsi, Mirinda, 7Up produkuje rosyjskie napoje Dar i Evervess, a Multon Partners (dawniej Coca-Cola HBC) produkuje Dobryj i Rich.

Nie każda firma z kawowej branży trzyma się tak kurczowo rosyjskiego rynku jak holenderski JDE. W sierpniu ubiegłego roku inny duży dostawca kawy, Tchibo, sprzedał rosyjski oddział Tchibo CIS rosyjskiemu zarządowi. Teraz rosyjska już firma musi opracować nową markę kawy. Nie wysila się na nic oryginalnego. Jedną z opcji jest Gold, by klienci od razu wiedzieli, o jaką kawę chodzi.

Patronat Rzeczpospolitej
Żywność: współpraca, regulacje i inwestycje
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Handel
Rosyjskie drewno zalewa Unię, choć jest objęte sankcjami
Handel
Na święta szykuje się skok cen. Kawa i alkohol drożeją najmocniej
Handel
Shein kontratakuje. Chińska platforma oskarża francuski rząd o „spisek” i „krucjatę”
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
Niedziele handlowe w grudniu 2025: Kiedy będzie można zrobić świąteczne zakupy?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama