Reklama
Rozwiń

Lokalne produkty budzą większe zaufanie

Konsumenci i przedsiębiorcy mówią o potrzebie budowania zaufania do sektora rolno-spożywczego i żywności. To zaufanie kuleje i nie ma dziś mechanizmów jego budowania.

Publikacja: 10.12.2020 21:00

Lokalne produkty budzą większe zaufanie

Foto: Bloomberg

– Polacy chcieliby, by żywność, którą kupują, pochodziła prosto ze źródeł, dlatego szukają choćby powierzchownego potwierdzenia, że produkty spożywcze trafiają do nich niemal bezpośrednio – wynika z badań zespołu naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego na temat zaufania do łańcucha dostaw w sektorze spożywczym, prowadzonych w ramach projektu EIT Food. W trzyletnim (2020–2022) projekcie współpracuje 16 partnerów z Finlandii, Włoch, Polski, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Izraela. Do tej pory naukowcy szczegółowo przeanalizowali czynniki zaufania do podmiotów łańcucha dostaw żywności, opierając się m.in. na materiale zebranym w ramach wywiadów z udziałem konsumentów, przedstawicieli organizacji branżowych, rządowych i mediów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni