KFC i Pizza Hut miały wyjść z Rosji, ale restauracje wciąż działają

Amrest, operator między innymi KFC, Pizza Hut i Starbucksa, ogłosił w marcu, że zawiesza działalność w Rosji. Negocjacje z właścicielami marek się jednak przedłużają i restauracje wciąż są otwarte.

Publikacja: 15.05.2022 11:39

KFC i Pizza Hut miały wyjść z Rosji, ale restauracje wciąż działają

Foto: Adobe Stock

W wyniku rosyjskiej napaści na Ukrainę Amrest postanowił w marcu wstrzymać działalność swoich marek w Rosji. Notowana na warszawskiej giełdzie grupa, która obecnie siedzibę ma w Hiszpanii, zarządza między innymi sieciami KFC, Pizza Hut i Starbucks.

Okazało się jednak, że zamknięcie restauracji w Rosji nie nastąpi tak szybko. W marcu rozpoczął się dopiero proces czasowego zawieszenia działalności, sprawa się jednak skomplikowała i negocjacje z właścicielami marek trwają już ponad dwa miesiące – pisze Business Insider Polska.

Czytaj więcej

KFC zamyka restauracje w Rosji pod wpływem nacisków opinii publicznej

W efekcie lokale gastronomiczne tych sieci wciąż są w Rosji otwarte. Informację tę potwierdził hiszpański członek zarządu spółki Eduardo Zamarripa w trackie ostatniej konferencji prasowej. – Grupa jest w trakcie negocjacji z właścicielami brandów – wyjaśnił.

Negocjacje dotyczą transferu restauracji do rosyjskiego operatora. W swoim raporcie kwartalnym Amrest podał już informację o wstrzymaniu inwestycji w Rosji. W przypadku sieci Pizza Hut w Rosji i w Niemczech umowa kończy się w maju 2022 roku i jeśli sytuacja się nie zmieni, restauracje będą transferowane do amerykańskiego Yum!, właściciela marki.

W wyniku rosyjskiej napaści na Ukrainę Amrest postanowił w marcu wstrzymać działalność swoich marek w Rosji. Notowana na warszawskiej giełdzie grupa, która obecnie siedzibę ma w Hiszpanii, zarządza między innymi sieciami KFC, Pizza Hut i Starbucks.

Okazało się jednak, że zamknięcie restauracji w Rosji nie nastąpi tak szybko. W marcu rozpoczął się dopiero proces czasowego zawieszenia działalności, sprawa się jednak skomplikowała i negocjacje z właścicielami marek trwają już ponad dwa miesiące – pisze Business Insider Polska.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”