Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.07.2025 01:34 Publikacja: 22.03.2022 14:28
Foto: Bloomberg
Sieci sklepów w swoich działaniach wychodzą naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Z badania przeprowadzonego w tym roku przez Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat wynika, że 81 proc. Polaków uważa chów klatkowy za nieodpowiedni dla kur pod względem warunków do życia, a dla 78,5 proc. badanych istotne znaczenie przy zakupie jaj mają warunki hodowli kur.
Z 29 sieci handlowych w Polsce, które zobowiązały się do wycofania jaj pochodzących z chowu klatkowego, trzem udało się z sukcesem zakończyć ten proces na długo przed deklarowanym ostatecznym terminem w 2025 r. W Netto od listopada 2021 r. kupimy jedynie jaja z chowu bezklatkowego. MAKRO udało się to niedługo później, bo w styczniu bieżącego roku. Pierwszą siecią, która wycofała jaja klatkowe z oferty w 2019 roku był supermarket online Frisco.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Polacy szukają sposobów na ograniczenie wydatków. Już trzech na czterech stara się oszczędzać na żywności, a pon...
W sobotę, 5 lipca, wejdą w życie nowe chińskie cła na brandy importowaną z Unii Europejskiej. W ostatniej chwili...
Główny Inspektorat Sanitarny podjął decyzję o wycofaniu z obrotu wielu rodzajów piwa smakowego polskiej firmy Al...
Wartość kawy sprzedanej w sklepach sięga już 7,7 mld zł rocznie, co oznacza wzrost o 700 mln zł w zaledwie dwa l...
To nie „wroga propaganda”, tylko oficjalne dane Moskwy: w Rosji rozpędza się kryzys żywnościowy. Załamała się pr...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas