Polacy kupują coraz więcej napojów bezalkoholowych

Do 2020 r. sprzedaż napojów bezalkoholowych w Polsce zwiększy się o blisko 14 proc. i zbliży się do wartości 24 mld zł. Rynek ma szanse się rozwijać, ponieważ nadal kupujemy ich mniej niż na Zachodzie Europy.

Aktualizacja: 22.09.2016 15:29 Publikacja: 22.09.2016 14:22

Polacy kupują coraz więcej napojów bezalkoholowych

Foto: Bloomberg

W 2015 roku polscy konsumenci kupili 184 l napojów bezalkoholowych za 21,7 mld zł. Najwięcej przeznaczyli na napoje gazowane (8,3 mld zł) oraz soki, nektary i napoje owocowe (5,9 mld zł) – wynika z raportu „Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce" zaprezentowany w czwartek przez firmę KPMG.

Trzecie miejsce z 4,9 mld zł zajęła woda butelkowana, która zyskuje szybko na popularności. W ostatnich pięciu latach jej sprzedaż wzrosła o 14 proc. Woda butelkowana dominuje natomiast pod względem wielkości sprzedaży, która w minionym roku wyniósł 3,2 mld litrów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem