Reklama

Polacy kupują coraz więcej napojów bezalkoholowych

Do 2020 r. sprzedaż napojów bezalkoholowych w Polsce zwiększy się o blisko 14 proc. i zbliży się do wartości 24 mld zł. Rynek ma szanse się rozwijać, ponieważ nadal kupujemy ich mniej niż na Zachodzie Europy.

Aktualizacja: 22.09.2016 15:29 Publikacja: 22.09.2016 14:22

Polacy kupują coraz więcej napojów bezalkoholowych

Foto: Bloomberg

W 2015 roku polscy konsumenci kupili 184 l napojów bezalkoholowych za 21,7 mld zł. Najwięcej przeznaczyli na napoje gazowane (8,3 mld zł) oraz soki, nektary i napoje owocowe (5,9 mld zł) – wynika z raportu „Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce" zaprezentowany w czwartek przez firmę KPMG.

Trzecie miejsce z 4,9 mld zł zajęła woda butelkowana, która zyskuje szybko na popularności. W ostatnich pięciu latach jej sprzedaż wzrosła o 14 proc. Woda butelkowana dominuje natomiast pod względem wielkości sprzedaży, która w minionym roku wyniósł 3,2 mld litrów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama