Hiszpania: koniec kuszenia dzieci słodyczami w reklamach

Hiszpański rząd walczy z otyłością wśród dzieci i zakazuje reklam słodyczy skierowanych do najmłodszych. Zakaz będzie dotyczył różnych form marketingu, zarówno w telewizji i internecie, jak i w prasie.

Publikacja: 29.10.2021 11:15

Hiszpania: koniec kuszenia dzieci słodyczami w reklamach

Foto: Adobe Stock

Minister ds. konsumentów Alberto Garzon poinformował, że nowe przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2022 r. „Nasze dzieci są bardzo podatne na reklamy i naszym obowiązkiem jest je chronić” – napisał na Twitterze minister Garzon.

Nowe przepisy opracowano według zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, która od lat apeluje o działania służące ograniczeniu spożywania przez dzieci produktów wysokokalorycznych zawierających cukier. Wśród zakazanych produktów w reklamie będą zarówno słodycze takie jak cukierki, czekolady i ciastka, ale także lody oraz napoje z dużą zawartością cukru, batony oraz napoje energetyczne.

Czytaj więcej

Danina bije w wódkę i piwo, zyskuje wino

Nowe przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2022 roku i obejmą reklamy produktów spożywczych kierowane do osób w wieku poniżej 16. roku życia, które ukazują się w telewizji, rozgłośniach radiowych, kinach, prasie, a także w internecie. Podobne przepisy obowiązują już w sąsiedniej Portugalii.

Według Hiszpańskiej Agencji ds. Żywienia i Bezpieczeństwa Żywności 40,6 procent hiszpańskich dzieci w wieku od 6 do 9 lat ma nadwagę, a 17,3 proc. kwalifikuje się już jako otyłe.

Hiszpańska Federacja Przemysłu Spożywczego i Napojów (FIAB) poinformowała w oświadczeniu, że jest „zaskoczona i oburzona” tym posunięciem, ponieważ sektor od roku współpracuje z ministerstwem nad aktualizacją etycznych praktyk w reklamie. „Uważamy, że producenci żywności i napojów są bezpodstawnie atakowani” – napisał w oświadczeniu dyrektor generalny FIAB Mauricio Garcia de Quevedo.

Minister ds. konsumentów Alberto Garzon poinformował, że nowe przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2022 r. „Nasze dzieci są bardzo podatne na reklamy i naszym obowiązkiem jest je chronić” – napisał na Twitterze minister Garzon.

Nowe przepisy opracowano według zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, która od lat apeluje o działania służące ograniczeniu spożywania przez dzieci produktów wysokokalorycznych zawierających cukier. Wśród zakazanych produktów w reklamie będą zarówno słodycze takie jak cukierki, czekolady i ciastka, ale także lody oraz napoje z dużą zawartością cukru, batony oraz napoje energetyczne.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku