Hiszpania: koniec kuszenia dzieci słodyczami w reklamach

Hiszpański rząd walczy z otyłością wśród dzieci i zakazuje reklam słodyczy skierowanych do najmłodszych. Zakaz będzie dotyczył różnych form marketingu, zarówno w telewizji i internecie, jak i w prasie.

Publikacja: 29.10.2021 11:15

Hiszpania: koniec kuszenia dzieci słodyczami w reklamach

Foto: Adobe Stock

Minister ds. konsumentów Alberto Garzon poinformował, że nowe przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2022 r. „Nasze dzieci są bardzo podatne na reklamy i naszym obowiązkiem jest je chronić” – napisał na Twitterze minister Garzon.

Nowe przepisy opracowano według zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, która od lat apeluje o działania służące ograniczeniu spożywania przez dzieci produktów wysokokalorycznych zawierających cukier. Wśród zakazanych produktów w reklamie będą zarówno słodycze takie jak cukierki, czekolady i ciastka, ale także lody oraz napoje z dużą zawartością cukru, batony oraz napoje energetyczne.

Czytaj więcej

Danina bije w wódkę i piwo, zyskuje wino

Nowe przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2022 roku i obejmą reklamy produktów spożywczych kierowane do osób w wieku poniżej 16. roku życia, które ukazują się w telewizji, rozgłośniach radiowych, kinach, prasie, a także w internecie. Podobne przepisy obowiązują już w sąsiedniej Portugalii.

Według Hiszpańskiej Agencji ds. Żywienia i Bezpieczeństwa Żywności 40,6 procent hiszpańskich dzieci w wieku od 6 do 9 lat ma nadwagę, a 17,3 proc. kwalifikuje się już jako otyłe.

Hiszpańska Federacja Przemysłu Spożywczego i Napojów (FIAB) poinformowała w oświadczeniu, że jest „zaskoczona i oburzona” tym posunięciem, ponieważ sektor od roku współpracuje z ministerstwem nad aktualizacją etycznych praktyk w reklamie. „Uważamy, że producenci żywności i napojów są bezpodstawnie atakowani” – napisał w oświadczeniu dyrektor generalny FIAB Mauricio Garcia de Quevedo.

Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne