Reklama

Hiszpania: koniec kuszenia dzieci słodyczami w reklamach

Hiszpański rząd walczy z otyłością wśród dzieci i zakazuje reklam słodyczy skierowanych do najmłodszych. Zakaz będzie dotyczył różnych form marketingu, zarówno w telewizji i internecie, jak i w prasie.

Publikacja: 29.10.2021 11:15

Hiszpania: koniec kuszenia dzieci słodyczami w reklamach

Foto: Adobe Stock

Minister ds. konsumentów Alberto Garzon poinformował, że nowe przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2022 r. „Nasze dzieci są bardzo podatne na reklamy i naszym obowiązkiem jest je chronić” – napisał na Twitterze minister Garzon.

Nowe przepisy opracowano według zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, która od lat apeluje o działania służące ograniczeniu spożywania przez dzieci produktów wysokokalorycznych zawierających cukier. Wśród zakazanych produktów w reklamie będą zarówno słodycze takie jak cukierki, czekolady i ciastka, ale także lody oraz napoje z dużą zawartością cukru, batony oraz napoje energetyczne.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama