Guinness rezygnuje z plastiku. Wielopaki nie będą już foliowane

Producent Guinnessa, koncern Diageo poinformował, że nie będzie już foliował tzw. wielopaków sprzedawanych pod irlandzką marką.

Aktualizacja: 18.04.2019 21:09 Publikacja: 18.04.2019 05:02

Guinness rezygnuje z plastiku. Wielopaki nie będą już foliowane

Foto: Bloomberg

Plastikowe pierścieni i folia termokurczliwa zostaną również usunięte z opakowań piw Harp, Rockshore i Smithwick w ramach nowej, proekologicznej inicjatywy Diageo, która ma kosztować koncern 16 milionów funtów.

Do 2025 roku Diageo chce korzystać wyłącznie z plastiku, który można recyklingować.

materiały prasowe

Zamiast plastiku wielopaki będą sprzedawane w całkowicie recyklingowanych i biodegradowalnych kartonikach. Zmiana ma wejść w życie od sierpnia tego roku - informuje BBC. Na początek wielopaki w kartonie będą sprzedawane tylko w Irlandii, ale już latem 2020 roku na całym świecie.

Także pozostałe koncerny browarnicze postanowiły zrezygnować z plastiku, który zaśmieca oceany i morza, stanowiąc poważne zagrożenie dla fauny. W zeszłym roku Carlsberg postanowił zamiast plastikowych pierścieni sklejać wielopaki puszek piwa klejem, a meksykańska Corona testuje pierścienie do sześciopaków zrobione z włókna roślinnego, które w 100 proc. ulega biodegradacji.

Natomiast Nestle zapowiedziało całkowitą rezygnacje z plastikowych słomek dodawanych do napojów. Ze słomek rezygnują także takie firmy jak Starbucks, Disney i McDonald's.

Adidas chce do 2024 przejść na plastik pochodzący wyłącznie z recyklingu, a IKEA obiecała, że do 2020 roku wycofa ze swoich restauracji i sklepów wszystkie jednorazowe, plastikowe przedmioty.

Plastikowe pierścieni i folia termokurczliwa zostaną również usunięte z opakowań piw Harp, Rockshore i Smithwick w ramach nowej, proekologicznej inicjatywy Diageo, która ma kosztować koncern 16 milionów funtów.

Do 2025 roku Diageo chce korzystać wyłącznie z plastiku, który można recyklingować.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
2 mln butelek wody Perrier zniszczone. Wstydliwy problem Nestlé
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO