Reklama

Małe smakowe wódki coraz popularniejsze w Polsce

Polacy kupują coraz mniej tradycyjnej czystej wódki. Jej miejsce zaczynają zajmować lekkie smakowe trunki, głównie te w małych opakowaniach.

Publikacja: 03.03.2015 14:17

Małe smakowe wódki coraz popularniejsze w Polsce

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak

Ubiegły rok nie był udany dla producentów wódki. Jak szacuje branża jej łączna sprzedaż liczona w litrach zmalała o ponad 4 proc. Byłoby jeszcze gorzej, gdyby nie tzw. małpki. Popyt na smakowe wódki o pojemności 100 i 200 ml zwiększył się w 2014 roku o niemal 4 proc.

- Alkohole smakowe w małych pojemnościach były jedyną kategorią zaliczaną do rynku wódki, której sprzedaż rosła w ostatnim roku – mówi Krzysztof Kouyoumdjian, rzecznik firmy CEDC, właściciela takich marek, jak Żubrówka, Soplica i Absolwent.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama