Małe smakowe wódki coraz popularniejsze w Polsce

Polacy kupują coraz mniej tradycyjnej czystej wódki. Jej miejsce zaczynają zajmować lekkie smakowe trunki, głównie te w małych opakowaniach.

Publikacja: 03.03.2015 14:17

Małe smakowe wódki coraz popularniejsze w Polsce

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak

Ubiegły rok nie był udany dla producentów wódki. Jak szacuje branża jej łączna sprzedaż liczona w litrach zmalała o ponad 4 proc. Byłoby jeszcze gorzej, gdyby nie tzw. małpki. Popyt na smakowe wódki o pojemności 100 i 200 ml zwiększył się w 2014 roku o niemal 4 proc.

- Alkohole smakowe w małych pojemnościach były jedyną kategorią zaliczaną do rynku wódki, której sprzedaż rosła w ostatnim roku – mówi Krzysztof Kouyoumdjian, rzecznik firmy CEDC, właściciela takich marek, jak Żubrówka, Soplica i Absolwent.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku