Reklama

Użytkownicy iPhone’ów w USA mogą zapłacić i odebrać kawę w Starbucksie

Zamówić kawę za pośrednictwem iPhone'a, zapłacić i odebrać bez kolejki – taką możliwość mają od wtorku mieszkańcy 26 stanów USA. W ponad 4000 kawiarni sieci Starbucks napoje są dostępne za pośrednictwem aplikacji na smartfony firmy Apple.

Publikacja: 17.06.2015 06:50

Użytkownicy iPhone’ów w USA mogą zapłacić i odebrać kawę w Starbucksie

Foto: Bloomberg

Klienci, którzy zapłacą za pośrednictwem komórki unikną, często długiego, stania w kolejkach, aby zamówić napoje. Będą mogli odebrać je od razu po przyjściu do lokalu.

Na razie aplikacja działa jedynie na urządzeniach Apple. Za kilka miesięcy podobną możliwość będą mieli użytkownicy smartfonów pracujących na bazie systemu Android.

Starbukcs testował początkowo działanie aplikacji Mobile Order & Pay w okolicach Portland w stanie Oregon. Potem rozszerzył eksperyment na 650 lokali na północno-zachodnim wybrzeżu Pacyfiku. W tym czasie Starbucks starał się rozwiązać wszystkie problemy logistyczne związane z przyjmowaniem zamówień oraz oszacować czas oczekiwania na odebranie napojów. "Ciągle się uczymy, ale jesteśmy zadowoleni z dobrego startu" zapewnia Adam Brotman szef działu cyfrowego Starbucksa.

Teraz program rozszerzono na 26 stanów, ale bez najgęściej zaludnionych regionów północnej części Wschodniego Wybrzeża. Starbucks zapewnia, że po rozszerzeniu w ciągu kilku miesięcy oferty na całe Stany, przyjdzie kolej na Kanadę i Wielką Brytanię, a potem – na Europę.

Aplikacje na urządzenia mobilne już teraz pomagają w rozszerzeniu bazy potencjalnych klientów Starbucksa. Spółka doliczyła się już 16 milionów aktywnych użytkowników takich programów. Transakcje dokonywane z pomocą smartfonów (około 8 milionów tygodniowo) stanowią około 19 proc. wszystkich transakcji w amerykańskich lokalach sieci.

Reklama
Reklama
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Przemysł spożywczy
Sieć Domino’s Pizza ma kłopoty. Kolejny brytyjski szef odchodzi, sprzedaż spada
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama