Rośnie sprzedaż Grupy Żywiec

W pierwszym półroczu 2015 r. wicelider polskiego rynku piwowarskiego sprzedał 5,6 mln hl piwa, o 500 tys. hl więcej niż przed rokiem. Nadal odczuwa jednak skutki dużej presji cenowej.

Aktualizacja: 03.08.2015 09:33 Publikacja: 03.08.2015 09:26

Rośnie sprzedaż Grupy Żywiec

Foto: Fotorzepa, Pasterski Radek

- W pierwszej połowie 2015 roku ponownie wzrosła sprzedaż piw Grupy Żywiec oraz jej udziały rynkowe. Jest to efekt połączenia konsekwentnie realizowanej strategii, sprzyjających okoliczności zewnętrznych oraz powrotu do współpracy z ważnym klientem z kanału handlu nowoczesnego - komentuje Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec. - Grupa Żywiec zwiększyła również zysk w wyniku wzrostu wielkości sprzedaży i poprawy efektywności wewnętrznej – dodaje.

Zysk operacyjny producenta piw Żywiec, Warka i Tatra wyniósł w pierwszym półroczu tego roku 119 mln zł w porównaniu do 47 mln zł w tym samym okresie 2014 r. Przychody netto ze sprzedaży spadły natomiast 1,39 mld zł z 1,55 mld zł rok wcześniej.

Guillaume Duverdier tłumaczy, że rynek piwa jest wciąż bardzo konkurencyjny i pozostaje nadal pod silną presją cenową, która wpływa na spadek wartości. - Dlatego w kolejnych miesiącach będziemy koncentrować się na dalszych inwestycjach w marki i atrakcyjną ofertę dla klienta i konsumenta, ale jednocześnie będziemy kontynuować nasze wysiłki ukierunkowane na dalszą poprawę bazy kosztowej – zaznacza szef Żywca.

Z szacunków grupy wynika, że sprzedaż piwa w Polsce utrzymuje się na stabilnym poziomie. Widać jednak, jak zaznacza firma, kontynuację spadku wartości sprzedaży.

W pierwszych sześciu miesiącach tego roku flagowa marka grupy – piwo Żywiec utrzymała pozycję lidera w segmencie premium. Do wzrostu sprzedaży przyczyniły się także nowości, m.in. wprowadzony w marcu 2015 r. cydr brytyjski Strongbow. Grupa reaktywowała również piwo EB. Z kolei na początku kwietnia na rynku pojawił się nowy wariant Warki Radler o smaku czarnej porzeczki z limonką. Radler Warka - dostępna obecnie w czterech wariantach – to najlepiej sprzedający się radler w Polsce. Ma ponad 50 proc. udziałów w tej kategorii.

W najbliższych miesiącach Grupa Żywiec zamierza koncentrować się na głównych obszarach działalności, czyli warzeniu piwa i budowaniu silnych marek i poprawie efektywności. Po wydzieleniu osobnej spółki sprzedażowo-dystrybucyjnej do obsługi klientów z detalu tradycyjnego i gastronomii, w ostatnim czasie zdecydowała o nawiązaniu strategicznego partnerstwa z grupą Orbico. Na mocy umowy warunkowej zawartej w lipcu tego roku kupi ona 80 proc. udziałów w spółce Distribev. Umowa wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

- W pierwszej połowie 2015 roku ponownie wzrosła sprzedaż piw Grupy Żywiec oraz jej udziały rynkowe. Jest to efekt połączenia konsekwentnie realizowanej strategii, sprzyjających okoliczności zewnętrznych oraz powrotu do współpracy z ważnym klientem z kanału handlu nowoczesnego - komentuje Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec. - Grupa Żywiec zwiększyła również zysk w wyniku wzrostu wielkości sprzedaży i poprawy efektywności wewnętrznej – dodaje.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku