Informacje o kaloriach nie odstraszyły od fast foodów

W walce z epidemią otyłości wprowadzono informacje o kaloryczności dań w sieciach fast food. Efekt okazał się minimalny.

Publikacja: 31.10.2019 14:37

Informacje o kaloriach nie odstraszyły od fast foodów

Foto: Adobe Stock

Najnowsze badania dowodzą, że informowanie o kaloryczności dań w barach typu fast food przynosi dość mizerne rezultaty. O ile na początku konsumenci zmniejszyli kaloryczność zamówień o około 60 kcal, o tyle po roku zamówienia były już tylko o 23 kcal „lżejsze" niż przed wprowadzeniem obowiązku informowania o wartościach odżywczych oferowanych dań.

Czytaj także: Wymóg publikowania informacji o kaloryczności potraw opóźniony o rok

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Przemysł spożywczy
Starbucks zakazuje pisania imion kandydatów na prezydenta na kubkach. „Zbyt polityczne”
Przemysł spożywczy
Węgry nagle zniosły embargo na mięso z Polski i innych krajów. Sukces negocjacji
Przemysł spożywczy
Węgry zdjęły embargo na polskie mięso. Viktor Orban się ugiął
Przemysł spożywczy
Analityk: koniec wojny sklepów spożywczych. Po Dino można było oczekiwać więcej