USA: wymóg publikowania informacji o kaloryczności potraw opóźniony o rok

Federalna Administracja ds Żywności i Leków (FDA) opóźniła o cały rok moment wejścia w życie przepisów nakazujących restauracjom i innym lokalom sprzedającym żywność publikowanie informacji o ich wartości kalorycznej.

Aktualizacja: 10.07.2015 07:44 Publikacja: 10.07.2015 07:26

USA: wymóg publikowania informacji o kaloryczności potraw opóźniony o rok

Foto: Fotorzepa, Urszula Lesman

Według ogłoszonych w ubiegłym roku regulacji obowiązek informowania klientów o ilości serwowanych kalorii miał obowiązywać od 1 grudnia bieżącego roku. FDA odłożyła jednak moment wejścia w życie przepisów o 12 miesięcy.

Wymogiem publikowania informacji o kaloryczności produktów i potraw, przyjętym przez Kongres w 2010 roku w Affordable Care Act, mają być objęte wszystkie sieci posiadające co najmniej 20 lokali. Dotyczy to nie tylko restauracji, ale także supermarketów, sklepów spożywczych a nawet kin. Wszystkie te instytucje będą musiały we wszystkich miejscach podawać wartość kaloryczną produktów. Wejście w życie przepisów ma pomóc w ogólnokrajowej kampanii walki z otyłością.

Według danych FDA co trzecia kaloria spożywana przez Amerykanów konsumowana jest poza poza domem. Podawanie informacji o zawartości kalorycznej potraw miało nie tylko pomagać konsumentom w podejmowaniu właściwych decyzji dietetycznych, ale także wpływać na zmianę sposobów przyrządzania produktów oraz zmniejszania porcji przez restauracje.

W Seattle, gdzie podobny wymóg obowiązuje na szczeblu lokalnym od 2009 roku wartość energetyczna oferowanych produktów obniżyła się średnio o 40 kalorii. FDA do tej pory nie udało się jednak przygotować instrukcji dotyczących wprowadzania w życie nowych regulacji, co praktycznie uniemożliwiło wprowadzenie ich w życie w wyznaczonym terminie.

Na szczeblu lokalnym przepisy zobowiązujące do informowania konsumentów o wartości energetycznej obowiązują już w 21 miejscach w USA, w tym w Nowym Jorku, Filadelfii oraz w całej Kalifornii.

Tomasz Deptuła z Nowego Jorku

Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku
Przemysł spożywczy
Ukraińska firma przejmuje polskiego producenta lodów i mrożonek