USA: wymóg publikowania informacji o kaloryczności potraw opóźniony o rok

Federalna Administracja ds Żywności i Leków (FDA) opóźniła o cały rok moment wejścia w życie przepisów nakazujących restauracjom i innym lokalom sprzedającym żywność publikowanie informacji o ich wartości kalorycznej.

Aktualizacja: 10.07.2015 07:44 Publikacja: 10.07.2015 07:26

USA: wymóg publikowania informacji o kaloryczności potraw opóźniony o rok

Foto: Fotorzepa, Urszula Lesman

Według ogłoszonych w ubiegłym roku regulacji obowiązek informowania klientów o ilości serwowanych kalorii miał obowiązywać od 1 grudnia bieżącego roku. FDA odłożyła jednak moment wejścia w życie przepisów o 12 miesięcy.

Wymogiem publikowania informacji o kaloryczności produktów i potraw, przyjętym przez Kongres w 2010 roku w Affordable Care Act, mają być objęte wszystkie sieci posiadające co najmniej 20 lokali. Dotyczy to nie tylko restauracji, ale także supermarketów, sklepów spożywczych a nawet kin. Wszystkie te instytucje będą musiały we wszystkich miejscach podawać wartość kaloryczną produktów. Wejście w życie przepisów ma pomóc w ogólnokrajowej kampanii walki z otyłością.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Przemysł spożywczy
Starbucks zakazuje pisania imion kandydatów na prezydenta na kubkach. „Zbyt polityczne”
Przemysł spożywczy
Węgry nagle zniosły embargo na mięso z Polski i innych krajów. Sukces negocjacji
Przemysł spożywczy
Węgry zdjęły embargo na polskie mięso. Viktor Orban się ugiął
Przemysł spożywczy
Analityk: koniec wojny sklepów spożywczych. Po Dino można było oczekiwać więcej