Reklama

Nikt nie ratuje naszej bandery

Projekt nowej ustawy o pracy na morzu przewiduje nowe obowiązki dla armatorów, brakuje jednak zachęt do pływania pod biało-czerwoną banderą.

Publikacja: 24.06.2015 07:35

Nikt nie ratuje naszej bandery

Foto: Fotorzepa, Daniel Szysz Dan Daniel Szysz

Rada Ministrów przyjęła we wtorek projekt nowej ustawy, która ma wprowadzić do naszych przepisów tzw. konwencję MLC, przewidującą minimalne międzynarodowe standardy pracy i życia marynarzy na statkach morskich. Według projektu marynarze zyskają m.in. prawo skargi na warunki pracy na danym statku bezpośredniego przełożonego, kapitana statku lub inspektora Inspekcji Państwa Bandery lub Inspekcji Państwa Portu.

Niestety, projekt nie zawiera już zachęt do pływania pod polską banderą. Pierwotnie przewidywał bowiem zwolnienie armatora ze składek ZUS od wynagrodzeń marynarzy. Miało to zachęcić polskich przedsiębiorców do powrotu z rozliczaniem podatków z takiej działalności. Przykładowo, nasz rodzimy armator Polska Żegluga Morska, która operuje 75 statkami na całym świecie, ma je wszystkie zarejestrowane pod tanimi banderami.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Sądy i trybunały
Stracą sędziowskie togi i stan spoczynku. Plan PiS na sądownictwo po wyborach
W sądzie i w urzędzie
Jak długo trzeba spodziewać się wizyty komornika? Sąd Najwyższy rozstrzygnął
Prawo karne
„Dom zły” w Czernikach. Kazirodca usłyszał pierwszy wyrok
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Dane osobowe
Słona kara za wyciek danych jednej osoby. Ważny wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama