Reklama
Rozwiń
Reklama

Wykorzystywanie seksualne: co piąte dziecko jest molestowane

Fundacja Dzieci Niczyje rozpoczęła kampanię społeczną „Sekret” nt. problemu wykorzystywania seksualnego dzieci. Celem akcji jest zwrócenie uwagi odbiorców na skalę i charakter problemu, a także zachęcenie podatników do pomocy, poprzez przekazanie 1% na rzecz Fundacji.

Aktualizacja: 20.04.2015 19:48 Publikacja: 20.04.2015 14:50

Wykorzystywanie seksualne: co piąte dziecko jest molestowane

Foto: www.sxc.hu

Problem wykorzystywania seksualnego dotyczy co piątego dziecka w Europie . Sprawcą tego rodzaju krzywdzenia jest najczęściej osoba znana dziecku – członek rodziny, kręgu znajomych lub opiekunów. Dzieci, które mają doświadczenia związane z przemocą seksualną, wymagają specjalistycznej pomocy – zarówno na poziomie diagnozy, interwencji, jak i działań terapeutycznych.

- Skrzywdzone dziecko samo nie poprosi o pomoc. Wstydzi się, czuje się winne i osamotnione. Potrzebuje fachowego wsparcia, aby poradzić sobie z traumą i odzyskać radość życia – mówi Marta Skierkowska, psycholog Fundacji Dzieci Niczyje.

Fundacja Dzieci Niczyje od 24 lat pomaga dzieciom, które doświadczyły przemocy i wykorzystywania seksualnego. W placówkach Fundacji skrzywdzone dzieci i ich opiekunowie mogą otrzymać bezpłatną pomoc psychologiczną, psychiatryczną i prawną. Doświadczony zespół organizacji pracuje także z najtrudniejszymi przypadkami – związanymi z wykorzystywaniem seksualnym, czy maltretowaniem dzieci.

Celem akcji „Sekret" jest poszerzenie świadomości społecznej nt. problemu wykorzystywania seksualnego dzieci oraz zachęcenie do przeciwdziałania temu zjawisku poprzez przekazanie 1% podatku Fundacji Dzieci Niczyje.

Kampania „Sekret" rozpoczęła się 10 kwietnia niestandardowym eventem – połączonym z premierą spotu reklamowego - w warszawskiej Kinotece, podczas którego stworzono film dokumentujący reakcję widzów.

Reklama
Reklama

Zobacz film.

Za pomysł i realizację kampanii odpowiadają agencje McCANN, Momentum, CRAFT. Partnerami akcji są: Dynamo, Galaktika Film, Studio Rytmika, Kinoteka i Kinads. Spot wyreżyserował Marek Dawid.

Prawo w Polsce
Zmowa przetargowa Budimexu. Wyrok może utrudnić walkę o kolejne kontrakty
Sądy i trybunały
Co dalej z Trybunałem po wyroku TSUE? Setki orzeczeń do podważenia
Praca, Emerytury i renty
Planujesz przejść na emeryturę w 2026 roku? Ekspert ZUS wskazuje dwa najlepsze terminy
Internet i prawo autorskie
Masłowska zarzuca Englert wykorzystanie „kanapek z hajsem”. Prawnicy nie mają wątpliwości
Edukacja
Pisownia na nowo. Co zmieni się w polskiej ortografii od przyszłego roku?
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama