W ramach akcji wydrukowano 4,5 tys. plakatów i 225 tys. ulotek. Materiały te są rozpowszechniane wśród starszych osób poprzez placówki Poczty Polskiej.
Oszuści "na wnuczka" i "na policjanta" wciąż wykorzystują ufność starszych osób. Przestępcy działający tymi metodami, wyłudzają pieniądze od naszych babć, mam, cioć, dziadków, ojców i wujków. W 2014 roku w całej Polsce policjanci odnotowali 1 947 przestępstw tego typu. Straty poniesione w ich wyniku sięgnęły 19 mln złotych!
Przy tego rodzaju oszustwach bardzo ważna jest profilaktyka. Dlatego MSW, policja i Poczta Polska podpisały porozumienie – w ramach akcji informacyjnej, MSW z pomocą Komendy Stołecznej Policji, przygotowało 4,5 tys. plakatów i 225 tys. ulotek dotyczących metod „na wnuczka" i „na policjanta".
Materiały zostały przekazane do 4 500 placówek pocztowych w całym kraju (po 1 plakacie i 50 ulotek na placówkę). Plakaty są eksponowane w widocznych miejscach na terenie obiektów, a ulotki rozdawane przez pracowników poczty starszym osobom.
Materiały informacyjne
Plakaty i ulotki zawierają opis działania oszustów oraz wskazówki, jak się przed nimi ustrzec. Informują również, że w ostatnim czasie przestępcy zmodyfikowali metodę „na wnuczka" i podszywają się pod policjantów. Informują wtedy, że prowadzona jest tajna akcja, w której niezbędne jest wsparcie finansowe seniorów. Przestępcy próbują także wyłudzać pieniądze metodą „na wyjątkową okazję". Rozmówca przekonuje wtedy, że jest okazja do zarobienia dużych pieniędzy, ale najpierw trzeba zainwestować własne środki.